مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، سنت پترزبورگ

مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ در کشور روسیه، سالانه میلیون ها توریست را به خود جلب می کند. شهر سنت پترزبورگ سه بار تغییر نام داده است .سومین (و شاید آخرین بار) نام این شهر به سنت پترزبورگ تغییر پیدا کرد. در دوران جنگ جهانی دوم، با توجه به احساسات ضد آلمانی شهر به پتروگراد روسی مشهور شد. سرفصل های جنجالی رسانه ها این بود که،ما در پترزبورگ خوابیدیم و در پتروگراد بیدار شدیم. پس از مرگ ولادیمیر لنین، شهر به لنینگراد تغییر نام یافت. این نام در طول جنگ جهانی دوم و تا دوران خروشچف با او همراه بود. در سپتامبر 1991، تصمیم به بازگرداندن نام تاریخی شهر، به سنت پترزبورگ گرفته شد.

مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور بانکوک و تور ارمنستان ارزان هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های مجذوب کننده سفر کنید.

پل های متحرک از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ دارای 800 پل بر روی رودخانه 74 کیلومتری نوا Neva می باشد، که معروف ترین آنها پل های متحرک هستند. در مجموع 12 پل متحرک وجود دارد که همگی از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ هستند، آنها در زمان های خاص (معمولا اوایل شب) بالا می فرایند و در صبح زود پایین می آیند.

این آثار باشکوه معماری برخی اوقات ناخوشایند است، زیرا بعد از یک ساعت خاص، رفت و آمد بین مکانهای مرکزی شهر ناگهان در هم پیچیده می شود. بنابراین اگر شما دیر به بازدید از دوستان رفته باشید، ممکن است در سمت دیگر باقی بمانید.

ستون بزرگ الکساندر از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ

ستون الکساندر که سال ها از مکانهای مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ بوده یک ستون 600 تنی است که به مدت 185 سال است که به صورت عمودی ایستاده و در حال حاضر، تنها عامل مجذوب کنندهیت او وزن زیادی است که حمل می نماید. برخی سنت پترزبورگی ها از راه رفتن در کنار آن اجتناب می ورزند. شاید آگوست دی مون فرناند، خالق آن، باید هر روز در اطراف آن راه برود تا به مردم محلی نشان دهد که ساخت و ساز او امن است.

بیش از 10 سال طول می کشد تا تمام هرمیتاژ را ببینیم

موزه هرمیتاژ یکی از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ است. حدود سه میلیون نفر سالانه از موزه هرمیتاژ دیدن می کنند، اما هیچکدام تا به امروز تمام مجموعه وسیع این موزه معروف روسیه را ندیده اند. برآورد شده است که اگر یک بازدیدکننده در حدود یک دقیقه برای دیدنی هر اثر در موزه صرف کند، بیش از یک دهه طول می کشد تا کل موزه را دور بزند.

هرمیتاژ گربه ها را استخدام می نماید:

از زمان بسیار قدیم، گربه ها قلعه کاخ زمستانی را از شر جوندگان حفظ کرده اند. امروز هیچ چیز تغییر نکرده است: ده ها گربه به طور رسمی در خدمت هرمیتاژ هستند. در سال 2014، مدیر موزه محدودیتی را برای داشتن 50 گربه در موزه تعیین کرد و اجازه داد تا مازاد آنها برای رفتن به خانه های خوب آماده شوند. شما می توانید یکی را به خانه ببرید. برای دریافت این جایزه، با متقاضیان مصاحبه می شود تا اعتمادشان را ثابت کنند. علاوه بر این، صاحبان رسمی یک گربه هرمیتاژ، گواهی تایید شرایط نو حیوان خانگی خود را دریافت می کنند.

کلیسای سنت ایزاک از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ

با آنکه این کلیسا که از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ است، از بالا دیده می شود، بسیار عجیب است، که چگونه در جنگ جهانی دوم از بمباران نجات پیدا کرده است. کلیسای جامع Isaac St. با احتساب حجم زیر گنبد خود، چهارمین بزرگترین در نوع خود در جهان است.

این کلیسا در زمان جنگ جهانی دوم از تخریب نجات پیدا کرد، و اعتقاد بر این است که نیروهای نازی از گنبد بلند این کلیسا به عنوان نقطه مرجع برای دید استفاده می کردند. شاید به همین دلیل، آثار ارزشمند و مهم موزه که نمی توانستند در آن زمان تخلیه کنند، در زیرزمین کلیسای سنت ایزاک نگهداری می شد.

متروی سنت پترزبورگ از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ

عمیق ترین ایستگاه سنت پترزبورگ، آدمیرال تیزکایا، یکی از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ است که در عمق 86 متری در زیر زمین قرار گرفته است. ایستگاه های عمیق تر تنها در کی یف و کره شمالی یافت می شود، جایی که آنها عمدا به خاطر جنگ به مراتب در عمق های پایین تر ساخته شده اند.

مجسمه ای عجیب و غریب در سنت پترزبورگ

در یک سد سنگی در بندرگاه فونتانکا، یک مجسمه کوچک از یک پرنده است که در گفتار محلی به نام Chizhik-Pyzhik شناخته می شود، که اشاره ای به یک آهنگ معروف کمیک قدیمی با داستانی مخصوص خودش دارد. توریستان سکه هایی را به امید رسیدن به آرزوهای خود در اطراف آن می ریزند. جالب اینکه تا کنون هفت بار مردم این مجسمه را برای خود دزدیده اند. اما در هر مورد، مجسمه دوباره به محل قانونی خود بازگشته است و اکنون یکی از مکانهای مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ شده است.

خیابان های معروف سنت پترزبورگ

معروف ترین خیابان اصلی سنت پترزبورگ، خیابان Nevsky ، تنها یکی از ده ها خیابان طولانی این شهر است که کاملا مستقیم از درون شهر عبور می نماید و به عنوان شریان اصلی برای ترافیک و برای عابران پیاده عمل می نماید. بیشتر چشم میزانای این خیابان ها که مکانهای مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ هستند، به دقت برنامه ریزی شده اند تا سنت پترزبورگ را هر چه با شکوه تر نشان دهند. به خیابان اصلی Prospektگفته می شود. از دیگر خیابان های اصلی شهر می توان از خیابان های طویل مسکوسکی، لیتنی، لیگوسکی، کامنوستروسکی، بلشوی در جزیره واسیلوسکی، سرندی، و بلشوی در پتروگراد نام برد.

میدان های سنت پتزربورگ اسناد باشکوه تاریخی شهر

میدان Troitskaya یا تثلیث مقدس، در کنار قلعه نظامی پیتر و پل، یعنی مرکز اصلی سنت پترزبورگ در سال های اولیه تاسیس شهر بود، اما بیش از یک قرن بعد معمار پرطرفدار کارلو روسی، تقریبا به تنهایی بیشتریت شهر و معروف ترین مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ را در سبک امپراتوری ایجاد کرد. به میدان Ploshchad گفته می شود که این شهر دارای 22 میدان با معماری شگفت انگیز و مجسمه های فوق العاده می باشد.

از جمله این میدان های باشکوه می توان از ورتسووایا، بریژه وایا، سنایا، مارسورو پل، ایساکیوکا، میکوسکایا، استروکوگو، منژنایا، سنتزکایا، یا نام برد.

سدهای سنگی از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ

سد سنگی یونی ورسیتس کایا Universitetskaya یکی از بسیاری از سدهای سنگی بر روی آبراهه های سنت پترزبورگ است که در قرن هیجدهم در قدیمی ترین بخش شهر ساخته شده است. تقریبا تمامی آبراهه ها با سد سنگی گرانیتی محصور شده اند. این ساختارهای خاکستری همگن، که از مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ بوده، مجسمه هایی غول آسا و با هدف یکسان هستند که در هر کدام از آن ها انواع مختلفی از معماری و مجسمه سازی را مشاهده می نمایید. به این نوع سد سنگی Naberezhnaya گفته می شود که یازده عدد از آنها در سراسر شهر پراکنده اند. از جمله آنها می توان از سدهای سنگی ورتس وایا، آدمیرال تیس کایا، و انگلیس کایا نام برد.

خیابان های فرعی سنت پترزبورگ

برخی از خیابان های فرعی از جمله Malaya Sadovaya که به معنی باغ کوچک است، از خیابانهای اصلی شهر سنت پترزبورگ نیستند، ولی نسبت به گنج های تاریخی و معماری که دارند بسیار غنی تر از خیابان های باشکوه سنت پترزبورگ و از گنجینه های معماری این شهر هستند. این خیابان فرعی، مخصوص پیاده روی است که از خیابان نوسکی انشعاب شده و محل گردهمایی جوانان است و با مجسمه های گوناگون تزئین شده است. به خیابان فرعی Ulitsa گفته می شود. این خیابان های فرعی، دارای برخی از جالب ترین و مجذوب کننده ترین گذرگاه های مخصوص پیاده روی بوده و آثار معماری آن، باعث مجذوب کنندهیت بازدیدکنندگان برای کشف آنها شده است.

سنت پترزبورگ یکی از آلاینده های بزرگ سر و صدا

مکانهای مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ قابل شمارش نیستند، این امر باعث شده جمعیت توریست ها بسیار زیاد باشد. در مطالعه اخیر سنجش میزان آلودگی صوتی در شهرهای اروپایی، سنت پترزبورگ در کنار مکان های پرسر و صدایی مانند استانبول، پاریس و مسکو قرار گرفته است.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید پرواز چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو آنلاین هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

منبع: دلتابان

به "مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های مجذوب کننده شهری سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید