مرور حافظه صوتی رادیو در یک برنامه

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، برنامه پرنیان صدا به مناسبت 80 سالگی تاسیس رادیو به سردبیری و اجرای سعید توکل از پنجم اردیبهشت ماه به روی آنتن می رود. این برنامه قرار است موزه شنیداری باشد و حافظه صوتی رادیو را از سال های دور، مرور کند.

مرور حافظه صوتی رادیو در یک برنامه

سعید توکل در گفت وگو با وبلاگ گردشگر مدرن با اعلام این خبر، درباره جزئیات برنامه پرنیان صدا که قرار است از رادیو پیام به روی آنتن برود، توضیح داد: برنامه پرنیان صدا به مناسبت هشتادمین سال تاسیس رادیو در ایران به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه که در طول سال نیز پخش خواهد شد از پنجم اردیبهشت ماه شامگاه جمعه ساعت 22 تا 2 بامداد به روی آنتن رادیو پیام خواهد رفت.

سردبیر جمعه ایرانی در ادامه با بیان اینکه هدف از ساخت این برنامه این بوده است که موزه شنیداری باشد و حافظه صوتی رسانه را در آن مرور کنیم، گفت: در این برنامه قرار است به هنرمندانی بپردازیم که در 40 سال اخیر بعد از پیروزی انقلاب و حتی قبل از 40 سال خاطراتی دارند. با مشارکت و حضورشان قرار است مروری بر بخش هایی از برنامه های خاطره انگیز داشته باشیم و یاد کنیم از کسانی که آن برنامه ها را نوشتند، ساختند، از صدایشان استفاده شد و نقش آفرین بودند. قرار است به برنامه های طیف های مختلف بپردازیم برنامه های خانواده محور تا برنامه هایی که از سال های دور در حوزه کودک ساخته شده اند.

این برنامه که با اجرای سعید توکل به روی آنتن رادیو پیام می رود قرار است به شکل تصویری ضبط و از تلویزیون هم پخش شود.

توکل در این زمینه توضیح داد: قسمت اعظم این برنامه از سالیان گذشته به صورت نوار آماده شده است. در بخش های اجرایی هم قرار است از حضور پیشکسوتان رادیو بهره مند شویم و هر هفته به صورت صوتی و تصویری برنامه ضبط خواهد شد و از شبکه هایی از جمله جام جم یا سپهر به روی آنتن خواهد رفت. در واقع هر شبکه می تواند به شکل کامل یا چکیده برنامه را پخش کند. این برنامه استودیو و دکور مجزایی دارد که با تصاویر هنرمندان قدیمی رادیو آرایش داده شده است.

وی افزود: پرنیان صدا شامل آیتم های مختلف از جمله مسابقه خواهد بود. در این بخش که برنامه زنده خواهد بود مخاطبان با شرکت در مسابقه صاحب صداهای ماندگار در رادیو را تشخیص خواهند داد. از دیگر آیتم های برنامه شوخی با خود صدا و سیماست و قرار است آیتم هایی را مرور کنیم که در آن با خود صدا و سیما شوخی شده است.

توکل در پاسخ به اینکه آیا تولید برنامه ادامه دار خواهد بود؟ گفت: این برنامه هر جمعه به مدت چهار ساعت از رادیو پیام در قالب هشت برنامه نیم ساعته به روی آنتن خواهد رفت و به مدت یک سال ادامه دار خواهد بود. در ارتباط با برنامه مجموعه عکس هایی هم در اختیار رادیو نما قرار داده شده است به منظور این که هر نمایشنامه که پخش می شود تصویر هنرمندانی که در آن نمایشنامه حضور داشته اند پخش شود. مخاطبان هم می توانند با ارسال تصاویر و صداهای خاطره انگیز از برنامه های رادیو به رادیو نما شاهد انعکاس این خاطرات از رادیو نما باشند.

توکل در بخش پایانی گفتگو یادآور شد: برنامه پرنیان صدا ابتدا قرار بود از اولین محل تاسیس رادیو در سال 1319 از عمارت کلاه فرنگی در ساختمان مخابرات که در حال حاضر ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری است، روی آنتن برود که البته هماهنگی آن شاید در ادامه اتفاق بیفتد.

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، برنامه پرنیان صدا به تهیه کنندگی، سردبیری و اجرای سعید توکل از جمعه پنجم اردیبهشت ماه همزمان با 80 سالگی رادیو به روی آنتن خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مرور حافظه صوتی رادیو در یک برنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرور حافظه صوتی رادیو در یک برنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید