ظریف: زمین بدون ترامپ بهتر خواهد بود

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، وزیر خارجه ایران در پیامی در توییتر نوشت که زمین بدون ترامپ بهتر خواهد بود.

ظریف: زمین بدون ترامپ بهتر خواهد بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گردشگر مدرن، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیغامی در توییتر نوشت خسارتی که رژیم ترامپ به بشریت وارد آورده از دید افراط گرایان این رژیم کافی نیست.

وی در ادامه این پیغام توییتری نوشت: در لیست [ تروریسم] قرار دادن حوثی ها که به بدترشدن کابوس بشردوستانه [در یمن] منجر می گردد و درو غ های جنگ افروزانه پمپئو علیه ایران در روز های پایانی شرم آور این رژیم، نشانگر بی اعتنایی کامل به صلح است.

کره زمین بدون آن ها بهتر خواهد بود.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفت دولت این کشور میخواهد جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد.

اتحادیه اروپا، سازمان ملل و کشور های مختلف نسبت به تبعات این تصمیم آمریکا در وخیم تر شدن شرایط انسانی در یمن هشدار داده اند.

مقام های ارشد سازمان ملل متحد از آمریکا خواسته بودند در تصمیم خود برای معرفی کردن جنبش انصارالله به عنوان گروه اصطلاحاً تروریستی تجدیدنظر کند.

مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن، روز پنجشنبه گذشته در سخنانی در جمع اعضای شورای امنیت گفت که تروریستی نامیدن جنبش انصارالله، موجب شیوع گرسنگی در یمن می گردد و یاری رسانی سازمان ملل را با مانع روبه رو می سازد. او از آمریکا خواست این تصمیم را لغو کند.

گریفیتس اضافه نمود: بیم آن وجود دارد که توصیف حوثی ها به عنوان سازمان تروریستی، تأثیرات به شدت خطرناکی بر تمامی طرف های درگیری در یمن بگذارد..

اما آمریکا درخواست سازمان ملل متحد را که خواهان عقب نشینی واشنگتن از درج نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان های اصطلاحاً تروریستی شده بود، رد کرد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می دهند نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، 8.4 میلیون نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ظریف: زمین بدون ترامپ بهتر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: زمین بدون ترامپ بهتر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید