راه چاره طلایی پاک کردن لکه روغن موتور از روی سنگ

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، اگر از روش مناسبی برای پاک کردن لکه روغن موتور استفاده نکنید، نمی توانید به نتیجه مطلوب برسید.

راه چاره طلایی پاک کردن لکه روغن موتور از روی سنگ

پاک کردن لکه روغن موتور بر روی سنگ یا موزاییک با گذشت زمان سختتر خواهد شد. لکه هایی که با هرچه زیادتر شدن آنها ظاهری نامناسب برای پارکینگ و یا حیاط شما رقم خواهند زد. کارشناسان در شرکت تدارکاتی آرمسترانگ بریتانیا، موثرترین روش برای پاک کردن لکه روغن موتور و بنزین از سنگفرش را منتشر نموده اند که نظافت و درخشندگی سطوح را به آنها باز می گرداند. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا راهی آسان برای پاک کردن لکه روغن موتور فرا گیرید.

چرا پاک کردن لکه روغن موتور از روی سنگ و موزاییک سخت است؟

روغن موتور در پی ریزش و نشتی، جذب سطوح متخلخل و دالبرهای سنگفرش شده و در درون موزاییک نفوذ می نماید و آثاری برجای می گذارد که با شستشویی سطحی پاک نخواهند شد. در خصوص لکه های روغنی، پیشگیری برترین درمان است. اگر متوجه نشت روغن خودروی خود شدید، بهتر است همان وقت یک تکه مقوا زیر ماشین بگذارید تا از بیشتر شدن لکه در وهله اول جلوگیری گردد.

راهکار متخصصان

قدم اول

وقتی نوبت به خلاص شدن از شر لکه های روغن رسید، اولین گام این است که قبل از پاک کردن محل، لکه ها را با خاک اره بپوشانید. متخصصان می گویند: خاک اره را روی لکه بریزید و بگذارید حداقل برای 20 دقیقه بماند. این کار به جذب روغن اضافی روی سطح یاری می نماید و فرآیند تمیز کردن را آسان تر می نماید.

نکته: خاک گربه برای کسانی که آن را در دسترس دارند، جایگزینی مناسب برای خاک اره خواهد بود.

قدم دوم

برای کامل پاک کردن لکه روغن موتور، هنگامی که روغن اضافی جذب شد، خاک اره و یا خاک گربه را با استفاده از یک جارو و فرچه پاک کنید.

قدم سوم

در مرحله بعد، با یک شلنگ معمولی یا یک سطل آب سرد زمین را بشویید. این کار هر گونه کثیفی یا لکی را که بر جا مانده باشد پاک می نماید و به مواد تمیزنماینده اجازه می دهد تا روغن را در خود حل نمایند.

نکته: کارشناسان تاکید نموده اند که برای شستشوی مرحله آخر از شلنگ پر فشار آب استفاده نکنید چراکه می تواند باعث گردد که روغن چرب به عمق سنگفرش نفوذ نموده و پاک کردن لکه روغن موتور با سختی بیشتری همراه باشد.

پیشنهاد مطالعه: سریع ترین روش خانگی نظافت حمام و دستشویی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "راه چاره طلایی پاک کردن لکه روغن موتور از روی سنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره طلایی پاک کردن لکه روغن موتور از روی سنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید