خنک ترین استان ایران در این روز های گرم را بشناسید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار موقت در بعضی استان ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در منطقه ها مستعد کشور اطلاع داد.

خنک ترین استان ایران در این روز های گرم را بشناسید

صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده در شمال استان های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط استان های اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: دوشنبه تا چهارشنبه (16 تا 18 مرداد) این شرایط در شمال غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، برخی نقاط استان های سمنان و اصفهان و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و جنوب شرق فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: سه شنبه (17 مرداد) این شرایط علاوه بر منطقه ها ذکر شده در غرب یزد و شمال فارس نیز مورد انتظار است.

ضیاییان گفت: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و شرق به ویژه منطقه زابل، بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: شرق دریای عمان در پنج روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (15 مرداد) صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (16 مرداد) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد با احتمال رگبار و رعددو برق با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (14 و 15 مرداد) اهواز با دمای 49 و 48 درجه سانتیگراد گرم ترین و زنجان با دمای 13 و15 و شهر کرد با دمای 13 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو

به "خنک ترین استان ایران در این روز های گرم را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنک ترین استان ایران در این روز های گرم را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید