خبرنگاران مسجد 150ساله آب انجیرک در پردیس ثبت ملی می گردد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، تهران- خبرنگاران- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پردیس با بیان اینکه مسجدآب انجیرک شناسنامه تاریخی شهرستان پردیس است اضافه کرد: این اثر تاریخی که در اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی ساخته شده و 150 سال قدمت دارد تا دو ماه آینده ثبت ملی می گردد.

خبرنگاران مسجد 150ساله آب انجیرک در پردیس ثبت ملی می گردد

لیدا حاتمی روز پنجشنبه به خبرنگار وبلاگ گردشگر مدرن گفت: بنای تاریخی امامزاده قاسم(ع) در روستای گلخندان و حمام تاریخی روستای اصطلک که قدمت آنها به دوران قاجار می رسد نیز ثبت ملی خواهند شد.

وی با بیان اینکه 29 اثر تاریخی ارزشمند در شهرستان پردیس شناسایی شده، اعلام کرد: آبشار روستای کمرد، تپه باستانی، آسیاب روستای واصفجان، کاخ های خجیر بعضی از آثار تاریخی شناسایی شده هستند و ثبت ملی تمامی این آثار در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پردیس گفت: ثبت ملی آثار تاریخی برای هویت بخشی به شهر جدید پردیس که در حال حاضر به عنوان سکونت گاه مهر نشینان شناخته شده است برای توسعه گردشگری و معرفی بناهای تاریخی انجام می گردد.

دهکده سلامت در پردیس ساخته می گردد

وی گفت: دهکده سلامت و گردشگری با بودجه ای در حدود1200 میلیارد تومان با ظرفیت توسعه از 40 تا 100 هکتار دارای مراکز درمانی، تفریحی، اقامتی، گردشگری، پذیرایی توسط سرمایه گذران گردشگری و توریسم در شهرستان پردیس ساخته می گردد.

حاتمی ضمن تقدیر از همکاری پارک فناوری پردیس، گفت: طرح ساخت دهکده سلامت برای دریافت زمین به پارک فناوری ارائه شده است و درصورت محدودیت اراضی پارک فناوری، دستگاه های شرکت عمران شهر جدید، شهرداری پردیس و منابع طبیعی شهرستان برای تامین زمین مورد احتیاج اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه گردشگری مجازی ظرفیت ارزشمندی برای این شهرستان است، خاطر نشان کرد: آب و هوای مناسب، روستاهای زیبا و مناطق خوش آب و هوای پردیس ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری مجازی در دوران همه گیری بیماری کرونا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گفت: معرفی مناطق زیبا و دیدنی، جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و باستانی شهرستان در فضای مجازی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی در دست اقدام است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسجد 150ساله آب انجیرک در پردیس ثبت ملی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسجد 150ساله آب انجیرک در پردیس ثبت ملی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید