خبرنگاران سناتورهای آمریکایی به دنبال جلوگیری از طرح فروش تسلیحات به امارات

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، تهران- خبرنگاران- سه تن از سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که به دنبال ارائه طرحی برای جلوگیری از اقدام دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری مستقر در کاخ سفید برای فروش تسلیحات 23 میلیارد دلاری به امارات هستند.

خبرنگاران سناتورهای آمریکایی به دنبال جلوگیری از طرح فروش تسلیحات به امارات

به گزارش خبرگزاری رویترز، باب منندز و کریس مورفی سناتورهای دموکرات و رند پائول سناتور جمهوریخواه گفتند که چهار قطعنامه جداگانه جهت مخالفت با طرح فروش پهپادها، جنگنده اف 35 و موشک های هوا به هوا به ارزش 23 میلیارد دلار به امارات، ارائه می نمایند.

نمایندگان مجلس آمریکا گفتند که دولت ترامپ به دنبال تسریع در فروش تسلیحات پیشرفته به امارات است.

سناتورهای آمریکایی نیز گفته اند که این تسلیحات شامل جنگنده های پیشرفته دنیا، بیش از 14 هزار بمب و مهمات می گردد و دومین فروش گسترده پهپادهای آمریکایی به یک کشور به حساب می آید.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای گفت که دولت آمریکا فروش تسلیحات پیشرفته به امارات به ارزش 23.37 میلیارد دلار تصویب نموده است.

وی گفت که بسته فروش تسلیحات پیشرفته به امارات شامل 50 فروند هواپیمای اف 35، 18 پهپاد MQ-9B و مهمات هوا به هوا و هوا به زمین است.

تایید طرح دولت شکست خورده ترامپ توسط کنگره پیشتر هم به محل سوال تبدیل شده بود که آیا این طرح توسط کنگره آمریکا تایید می گردد یا خیر.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سناتورهای آمریکایی به دنبال جلوگیری از طرح فروش تسلیحات به امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سناتورهای آمریکایی به دنبال جلوگیری از طرح فروش تسلیحات به امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید