ثبت 6 اثر همدان در لیست آثار ملی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در جلسه اخیر شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول کشور شش اثر از استان همدان در لیست آثار ملی ایران نهاده شد.

ثبت 6 اثر همدان در لیست آثار ملی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی همدان؛ محسن معصوم علیزاده با برشمردن اهمیت قرارگیری آثار استان همدان در لیست ملی ایران بیان نمود: یکی از راه های حفاظت از میراث، ثبت آثار ارزشمند به لحاظ تاریخی و فرهنگی در لیست آثار ملی است.

وی اضافه نمود: آثاری که ثبت و معرفی می شوند نه تنها منجر به جذب جهانگرد و توسعه جهانگردی فرهنگی می گردد بلکه شأن و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در جوامع بین المللی ارتقاء می دهد.

حمیدرضا حیدری، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی همدان استان نیز گفت: خانه مرحوم پرویز اذکایی، سرای جلدی ها، مسجد خاتم الانبیاء قصابان، عمارت کلاه فرنگی و مسجد صاحب الزمان (عج) روستای پریدر و امامزاده خاتون شهرستان ملایر آثار شده مرکز تاریخ و تمدن ایران زمین در لیست آثار ملی ایران بودند.

مدیرپایگاه محوطه تاریخی هگمتانه نیز : در این جلسه گزارش اقدام های اجرایی و در راستای ادامه برنامه های هدفمند پرونده ثبت جهانی به وسیله مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی همدان برای حاضران تشریح شد.

ضرورت ثبت وقایع شفاهی در راستانی ثبت جهانی هگمتانه

معاون عمرانی استاندار همدان نیز در راستای آنالیز فعالیت های اجرایی برطرف موانع و اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در راستای ثبت جهانی هگمتانه و بافت تاریخی همدان در چهارمین جلسه شورای ثبت جهانی هگمتانه، ضمن اشاره به اقدام های تکمیلی و اجرایی ثبت جهانی هگمتانه، بر ضرورت ثبت وقایع شفاهی این اقدام ارزشمند تأکید کرد.

امیررضا یوسفیان گفت: توسعه جهانگردی برترین مسیر برای پیشرفت مالی یک منطقه است و امکان دست یابی به توسعه پایدار و همه جانبه در منطقه ها دارای ظرفیت رشد مانند همدان را فراهم می آورد.

وی اظهار کرد: جهانی شدن هر اثر فرصتی برای دستیابی به رشد متوازن و توسعه پایدار در بستر جهانگردی است که با ورود جهانگردان برای بازدید اثر ثبت شده، کسب و کارهای کوچک و بزرگ محلی مرتبط با خدمات جهانگردی شکل می گیرد و افزایش اشتغال را به همراه دارد.

معاون استاندار همدان در خاتمه عنوان کرد: با کوشش دستگاه های خدمات رسان و نیز همکاری تمامی اقشار به طور قطع با ثبت جهانی هگمتانه روزهای خوبی برای همدان در آینده متصور است.

منبع: دنیای سفر

به "ثبت 6 اثر همدان در لیست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 6 اثر همدان در لیست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید