تهیه طرحی به نام مدیریت مقصد و بازدید در پایگاه چغازنبیل

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تهیه طرحی به نام مدیریت مقصد و بازدید در پایگاه چغازنبیل صورت گرفت.

تهیه طرحی به نام مدیریت مقصد و بازدید در پایگاه چغازنبیل

عاطفه رشنویی با بیان اینکه طرح پیش گفته در حال ارزیابی است و با طی کردن مراتب اداری به عنوان یک طرح بالادستی به مجموعه پایگاه چغازنبیل یاری می نماید، اضافه نمود: مسیرهای دسترسی و زیرساختهای مورد احتیاج براساس طرح مصوب اصلاح می گردد.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه ادامه داد: این موضوع به هم افزایی دستگاه های مرتبط با جهانگردی در سطح استان احتیاج دارد که امید است با تشکیل قرارگاه جهانگردی به دستور استاندار محقق گردد.

او افزود: هم افزایی میان مسئولان استانی برای ارتقای زیرساختهای جهانگردی لازم است تا به سمت توسعه پایدار جهانگردی و مالی حرکت کنیم.

رشنویی با اشاره به ثبت چغازنبیل در لیست آثار جهانی گفت: این اثر تاریخی به دلیل فاکتورهای تاریخی و طبیعی پیرامون مانند میراث جهانی شوش و شوشتر یا حتی رودخانه دز، میراث صنعتی، کشاورزی و مردم شناسی به عنوان عنصری در دعوت جهانگرد خاص نقش دارد.

او اضافه نمود: نخستین گام تعهدات میراث جهانی، حفاظت، نگهداری و انتقال آن به نسل های آینده بدون دخل و تصرف است که این موضوع به برترین نحو در چغازنبیل محقق شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه به معرفی چغازنبیل به عنوان یک مقصد سفر در جهان به عنوان وجهه دوم میراث جهانی اشاره نمود و گفت: تحقق این موضوع مستلزم فراهم شدن یکسری زیرساختها است و باید به معیارهای جهانی دست پیدا کنیم.

او شرح داد: تفسیر و ارائه به روز در سایت چغازنبیل یا موزه هفت تپه از راه فضای مجازی، صدا و سیما و بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله اقداماتی است که ظرفیت ها و ارزش های جهانی برجسته و روش های بازدید از چغازنبیل را برای مردم به اشتراک می گذارد.

رشنویی با تاکید بر اینکه اولویت کاربر حفاظت مستمر از مجموعه چغازنبیل است، ادامه داد: با همکاری بین دستگاهی چالش های حوزه حفاظت در حال برطرف، اقدام و انجام است.

او توضیح داد: میراث فرهنگی برای فراهم کردن همه زیرساختهای جهانگردی مورد احتیاج چغازنبیل در مسیر دسترسی از جمله اقامتگاه و خدمات رفاهی احتیاج به فعالیت بین بخشی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی دارد.

مدیر پایگاه چغازنبیل و هفت تپه ادامه داد: چغازنبیل به دلیل نزدیکی به بیشه دز به عنوان یک منطقه حفاظت شده مقصد جهانگردان میراث طبیعی و پرنده نگر محسوب می گردد و با ایجاد رابطه جهانگردی تاریخی و طبیعی سبب بازدید بیشتر مسافران خواهد شد.

منبع: همگردی

به "تهیه طرحی به نام مدیریت مقصد و بازدید در پایگاه چغازنبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرحی به نام مدیریت مقصد و بازدید در پایگاه چغازنبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید