تاکید حناچی بر توسعه دوچرخه و اسکوتر در پایتخت، جهت دوچرخه باید امن باشد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، شهردار تهران از لزوم توسعه دوچرخه و اسکوتر برای طی مسافت های کوتاه در شهر تهران اطلاع داد و گفت: باید با همکاری پلیس راهور مسیرهای دوچرخه را برای دوچرخه سواران امن کنیم.

تاکید حناچی بر توسعه دوچرخه و اسکوتر در پایتخت، جهت دوچرخه باید امن باشد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در ستاد مهر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که به منظور رصد ترافیک اول مهر ماه با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی بیش از 30 درصد به ترافیک پایتخت اضافه می گردد، گفت: معمولا در یک یا دو هفته ابتدایی مهر ماه وضعیت ترافیک فشرده است که برای این مدت راهکار هایی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو و تاکسی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه سرفاصله بعضی خطوط کاهش یافته تا ساعات پیک را راحت تر پشت سر بگذاریم، گفت: سال جاری یک تحول خوبی اتفاق افتاده است و آن هم افتتاح پل غیر همسطح چمران به سمت ولنجک است که این افتتاح سبب شده گره کور ترافیکی یادگار و چمران که همیشگی بود کم گردد.

حناچی با بیان اینکه همچنین کوشش شد که سطح صفر - صفر پل گیشا نیز در آستانه مهر ماه افتتاح گردد، گفت: دوستانمان در معاونت فنی قول داده اند که مابقی پروژه را نیز تا سرانجام سال به بهره برداری برسانند.

وی با بیان اینکه بارها گفته ام که حل مسائل ترافیکی و آلودگی هوای تهران هیچ راهی ندارد الا توسعه حمل و نقل عمومی در خصوص شلوغی مترو، گفت: الزاما نه با گسترش خطوط بلکه می توان با افزایش تعداد واگن ها این مشکل را حل کرد که در خط 1، 2 و 4 سرفاصله ها کاهش یافته و در خط 6 و 7 نیز کوشش می گردد که سرفاصله حرکت قطارها کم گردد و ایده آل ما این است که فاصله را به دو نیم دقیقه برسانیم.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که 6 درصد به جریان آزاد طول معابر اضافه شده است، گفت: گره های ترافیکی کاهش داشته اند.

شهردار تهران با بیان اینکه گزارشی از وضعیت ترافیکی پایتخت درخواست نموده ام تا بتوانیم در تصمیم گیری هایمان استفاده گردد، گفت: اگر پیروز شویم که شهروندان را مجاب کنیم که از درب منزل خود با خودروی شخصی نیایند قطعا سیاست های ما تاثیرگذار بوده که این مهم مستلزم توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه باید از خطوط مکمل استفاده کنیم تا اتوبوس یا مترو از آن استفاده نمایند گفت: باید از نوآوری و خلاقیت شرکت های دانش بنیان بیش از پیش استفاده کنیم.

وی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید به دانش آموزان گفت: دانش آموزان سرمایه های آینده اداره کشور هستند و معتقدم که ریشه حل بعضی از مسائل تهران همچون آلودگی هوا و پسماند از داخل مدارس و آموزش های آنها است.

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، پیروز حناچی در جلسه ستاد مهر نیز با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک پایتخت در مهرماه تمهیداتی اندیشیده شده که باید دائمی آن را تعقیب کرد، گفت: ممکن است بتوانیم جور دیگری به ترافیک تهران توجه کنیم چرا که من در اجلاس وین با شهرداران وین و برلین دیدار داشتم و جالب است بدانید که 7 درصد حمل و نقل وین با دوچرخه انجام می گردد که البته شرایط، حجم تردد و جمعیت آنها را ما متفاوت است ولی می توان این حرکت عمومی را که در شهر ما نیز شروع شده دنبال کرد.

حناچی با بیان اینکه فرض بر این است که با اضافه شدن یک دوچرخه سوار یک خودرو از معابر حذف می گردد گفت: باید زمینه های توسعه دوچرخه را فراهم کنیم و به همان اندازه که از دوچرخه استقبال شده از اسکوتر نیز استقبال شده و شاید اسکوتر محدودیت های دوچرخه را نیز نداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید فضا را برای حرکت امن دوچرخه و اسکوتر به خصوص در جهتهای کوتاه مثل مترو تا منزل و ... فراهم کنیم و هم جهت باید ایمن باشد و هم پارکینگ مورد احتیاج تامین گردد.

وی با بیان اینکه اگر مردم را راضی کنیم که از ابتدای سفر بدون خودرو باشند پیروز شدیم و هم ترافیک و هم آلودگی هوا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، گفت: همه این کوشش ها ضروری است تا تغییر رویکرد داشته باشیم چرا که توسعه جهتهای سواره یاریی به کاهش ترافیک نمی کند و تنها موجب افزایش سفرها می گردد.

شهردار تهران با بیان اینکه جهت دوچرخه نیز باید امن باشد، گفت: امیدواریم با یاری پلیس راهور هر چند که ممکن است سخت باشد اما جهت را کنترل کرد. نباید جهت دوچرخه جهت تردد موتورسیکلت باشد. هر چند که موتورسوارانی داریم که قائل به قانون نیستند اما باید با یاری پلیس این مسائل حل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید حناچی بر توسعه دوچرخه و اسکوتر در پایتخت، جهت دوچرخه باید امن باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید حناچی بر توسعه دوچرخه و اسکوتر در پایتخت، جهت دوچرخه باید امن باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید