بررسی فنی خودرو تویوتا آیگو به همراه مشخصات

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، تویوتا و پژو سیتروئن سال پیش اعلام کردند تولید مشترک خودروی شهری خود در کارخانه جمهوری چک را از سال 2021 متوقف خواهند کرد.

بررسی فنی خودرو تویوتا آیگو به همراه مشخصات

به گزارش خبرنگار ، تویوتا و پژو-سیتروئن سال پیش اعلام کردند تولید مشترک خودروی شهری خود در کارخانه جمهوری چک را از سال 2021 متوقف خواهند کرد. این کارخانه در حال حاضر به تولید سه خودروی کوچک آیگو، C1 و 108 مشغول است.

به عنوان بخشی از این توافق، تویوتا از ژانویه 2021 تنها مالک کارخانه کالین خواهد بود. به این ترتیب ژاپنی ها باید این کارخانه را با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار دستگاهی هندل کنند. با افت فروش در کلاس خودرو های مینی اروپا، تصور تولید نسل بعدی تویوتا آیگو بصورت تک وتن ها سخت به نظر می رسد. البته اگر آیگو کاملاً دگرگون شده و پیشرانه های درون سوز این خودرو جای خود را به قوای محرکه الکتریکی بدهند شرایط متفاوتی حاکم خواهد بود.

خریداران خودرو های شهری از شنیدن اینکه تویوتا تولید سومین نسل آیگو را تائید کرده راضی خواهند شد. این در حالی است که فورد و اوپل از این بازار خداحافظی کرده اند.

مدیرعامل تویوتا اروپا گفته است نسل فعلی آیگو که در سال 2014 عرضه شده جایگزینی خواهد داشت.

او گفته است:

آیگو از نظر جذب مشتریان جوان محصول بسیار خوبی برای ما بوده است. کلاس خودرو های کوچک هنوز هم کلاس خوبی برای ماست.

البته او اضافه کرده تویوتا می تواند درباره آیگو تجدیدنظر کرده و آن را به خودرویی الکتریکی تبدیل کند. در حال حاضر آیگو تنها محصول تویوتا در اروپاست که نسخه ای هیبریدی ندارد.

تویوتا اولین خودروسازی نیست که محصول شهری خود را الکتریکی خواهد کرد، زیرا پژو و سیتروئن نیز قبلاً گفته اند هرگونه جایگزین نسل فعلی خودرو های شهری شان باید الکتریکی باشد. انتظار می رود همین سرنوشت در انتظار نسل بعدی فولکس واگن آپ، اشکودا سیتی گو و سئات Mii باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا تویوتا در کارخانه کالین تنها نسل بعدی آیگو را تولید خواهد کرد یا اینکه محصولات دیگری را نیز روی خط مونتاژ خواهد برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بررسی فنی خودرو تویوتا آیگو به همراه مشخصات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی فنی خودرو تویوتا آیگو به همراه مشخصات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید