اولیایی: مدیران استقلال و پرسپولیس انگار معجزه کردند و گفتند مجوز گرفتیم، دولت باید مشکل را رفع کند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای از اظهارات مدیران استقلال و پرسپولیس در ماجرای صدور مجوز حرفه ای، انتقاد کرد.

اولیایی: مدیران استقلال و پرسپولیس انگار معجزه کردند و گفتند مجوز گرفتیم، دولت باید مشکل را رفع کند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، کاظم اولیایی در خصوص عدم صدور مجوز حرفه ای استقلال، پرسپولیس و گل گهر، با وجود اینکه مدیران سرخابی ها از حل مشکل سخن گفته بودند گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از زمانی حساس شد که سرپرست باشگاه پرسپولیس به رئیس فدراسیون مراجعه کرد و دورهمی تشکیل شد. مدیران عامل استقلال و پرسپولیس و سهیل مهدی در این دورهمی حاضر شدند و مهدی مسائل دو باشگاه برای مجوز حرفه ای را در سه صفحه به مدیران آنها تقدیم کرد. زمانی که جلسه هنوز تمام نشده بود، مدیران گفتند ما مجوز گرفتیم و طرفداران نگران نباشند.

وی با بیان اینکه کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای، سرخابی ها را به خاطر کسری مدارک به یک میلیارد تومان جریمه محکوم کرد، گفت: مصطفوی (رئیس هیئت استیناف صدور مجوز) در آن جلسه گفت 500 میلیون تومان جریمه می کنیم که یک مدیرعامل گفت این مبلغ کم است. پس از ارائه مهلت برای رفع اشکال، آقایان انگار معجزه کردند و گفتند مشکل رفع شد. به دوستان گوشزد کردیم که مسائل هنوز وجود دارد، اما آنها کوشش کردند ما را مقابل طرفداران قرار دهند.

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای با اشاره به فرایند واگذاری صدور این مجوز به فدراسیون های کشورهای مختلف عنوان نمود: در سال 96، کنفدراسیون فوتبال آسیا نمایندگانی به باشگاه های آسیا فرستاد که نماینده این کنفدراسیون از باشگاه های استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و سپاهان بازدید کرد. او به این باشگاه ها بیان کرد اگر می خواهید در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوید، باید ضوابط و الزاماتی را رعایت کنید. سپس نظارت بر صدور مجوز به فدراسیون فوتبال سپرده شد؛ به شرطی که افرادی با تخصص اقتصادی، حقوقی و ورزشی معرفی شوند و تضمین های لازم برای راستی آزمایی را بگیریم.

اولیایی که با برنامه استادیوم شبکه پنج سیما گفت وگو می کرد، یادآور شد: AFC پنجره ای برای همه باشگاه های آسیا باز می نماید تا آنها، الزامات مورد نظر را در آن قرار دهند. این پنجره در اختیار باشگاه ها، کمیته صدور مجوز حرفه ای و AFC است و کمیته بدوی با حضور نمایندگان باشگاه ها، مدارک را آنالیز کرد. بسیاری از پفراینده ها نقص داشت که بخشی از آن رفع و در نهایت، مدارک سه باشگاه فولاد، سپاهان و گل گهر تکمیل شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون فوتبال می تواند مهلتی به باشگاه ها بدهد یا خیر، گفت: در سال های گذشته هم این اتفاق رخ می داد. شب گذشته (پنجشنبه) دوستان وزارت ورزش با من مشورت کردند و من هم نکاتی را بیان کردم. بخش عمده این کار از فدراسیون و باشگاه ها برنمی آید و دولت باید آن را رفع کند. AFC اعلام نموده که باشگاه ها نباید دولتی و مجمع مشترک داشته باشند. اکنون هم رایزنی ها انجام می گردد و وزارت ورزش در ارتباط است.

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای درباره فرصت ارائه شده به سه باشگاه ایرانی گفت: تا ساعت 23:59 روز دوشنبه 7 دی فرصت داریم مدارک استقلال، پرسپولیس و گل گهر را ارائه کنیم. AFC اعلام نموده مدارکی که این سه باشگاه بارگذاری نموده اند، منجر به صدور مجوز نمی گردد و در سال های گذشته هم اعلام نموده بود مدارک مبنی بر تسویه اقتصادیاتی، دولتی نبودن و نداشتن مجمع مشترک باید ارائه شوند. مدتی است که به وسیله رسانه ها کوشش می کنم به باشگاه ها بگویم نقص ها را رفع نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اولیایی: مدیران استقلال و پرسپولیس انگار معجزه کردند و گفتند مجوز گرفتیم، دولت باید مشکل را رفع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیایی: مدیران استقلال و پرسپولیس انگار معجزه کردند و گفتند مجوز گرفتیم، دولت باید مشکل را رفع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید