آیا هواپیمای برقی فرصتی برای سبز شدن صنعت گردشگری است؟

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که آیا هواپیمای برقی فرصتی برای سبز شدن صنعت گردشگری است؟

آیا هواپیمای برقی فرصتی برای سبز شدن صنعت گردشگری است؟

رویدادهای شدید آب و هوایی با سرعتی فزاینده و هشدار دهنده بر کل دنیا تأثیر می گذارند و این فعالیت های انسانی باعث تغییر اقلیم می شوند.

صنعت سفر و گردشگری به علت افزایش تعداد و شدت آتش سوزی ها، سیل، خشکسالی و طوفان های بزرگ در معرض خطر واقع شده است. این صنعت باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حمایت از بقای مالی خود، تأثیر خود را بر آب و هوا کاهش دهد.

صنعت سفر و گردشگری پس از کووید-19 سر و صدای بسیاری نموده است و پیش بینی می گردد در دهه آینده و پس از آن رشد قابل توجهی داشته باشد. مقابله با گردشگری بیش از حد به عنوان بخشی از اخلاق و مدل گردشگری پایدارتر و مسئولانه تر و برای دستیابی به اهداف خالص صفر لازم است.

زمانی که گردشگری مسئولانه در سال 2002، قبل از اجلاس دنیای توسعه پایدار در ژوهانسبورگ تعریف شد، هیچ اشاره خاصی به تأثیر این صنعت بر تغییرات آب و هوا وجود نداشت. تنها در 20 سال گذشته تعیین شد که اکنون این مورد اولویت اصلی صنعت است.

تخمین های مختلفی در خصوص تأثیر سفر و گردشگری بر انتشار کربن وجود دارد اما نتایج تحقیق اخیر تأثیر این صنعت را 8 درصد از انتشار کربن دنیای نشان می دهد.

همه بازیگران اصلی مهمان نوازی مدل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی را پذیرفته اند و متعهد به کاهش ردپای کربن خود شدند. آنها با استفاده از گواهینامه هایی در حال کوشش برای کاهش تأثیر ساختمان های خود با بازسازی ساختمان های قدیمی و تحمیل قوانین سختگیرانه زیست محیطی بر توسعه دهندگان، معماران، طراحان و مهندسان هستند.

صحبت های زیادی در خصوص تأثیر حمل و نقل هوایی بر انتشار گازهای گلخانه ای دنیای وجود دارد و همانطور که گفته شد، مهم است که روی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای این صنعت کار کنیم، زیرا در سالهای آینده به رشد خود ادامه می دهد.

در این مورد دو فرصت اصلی وجود دارد که نشانه های امید را ارائه نموده و شامل سوخت پایدار هوانوردی و هواپیماهای الکتریکی است. هواپیماهای برقی و هیبریدی تا خاتمه این دهه به واقعیت تبدیل خواهند شد.

تبدیل شدن به یک صنعت خالص صفر سفری طولانی برای هوانوردی خواهد بود اما بازیگران اصلی آن متعهد هستند تا سال 2050 به این هدف دست یابند.

در حالی که هنوز کارهای زیادی باید انجام گردد تا گردشگری مسئولانه به سفر مشترک برای همه سهامداران صنعت تبدیل گردد، در 20 سال گذشته کارهای زیادی در این حوزه اجرا شده است.

منبع: همگردی

به "آیا هواپیمای برقی فرصتی برای سبز شدن صنعت گردشگری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هواپیمای برقی فرصتی برای سبز شدن صنعت گردشگری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید