آشنایی با جزیره آکدامار در ترکیه!

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، یکی از جزایر زیبای کشور ترکیه جزیره آکدامار است و زیبایی بی حد و حصر آن باعث شده که گردشگران زیادی هر ساله برای آمدن به این جزیره برنامه ریزی نمایند. وسعت این جزیره حدود 700 متر بوده و در دریاچه وان کشور ترکیه واقع شده است.

آشنایی با جزیره آکدامار در ترکیه!

اگر بخواهید از شهر وان به سمت این دریاچه حرکت کنید باید 41 کیلومتر راه را طی کنید. داستانی که باعث نامگذاری این جزیره شده عده زیادی را علاقمند نموده تا از جزیره آکدامار تماشا نمایند.

ماجرای نامگذاری نیز به یک داستان یک معشوقه در گذشته باز می گردد. در زمان های گذشته یک شاهزاده به نام تامارا در این جزیره زندگی می نموده است اما از قضای روزگار عاشق فردی که از نظر طبقاتی از او پایین تر بود، می گردد.

تامارا هر شب فانوس به دست در کنار ساحل می ایستاد و راه را برای معشوقه اش روشن می کرد و این پسر هر شب شناکنان خود را به معشوقه اش می رساند. قرارهای عاشقانه و با مشقت آنها ادامه داشت تا زمانی که پدر دختر از این ماجرا اطلاع پیدا می نماید.

پدر تامارا فانوس دختر را می شِکند و پسر راهش را در دریاچه گم می نماید و می میرد، در حالی که آخرین کلامی که بر روی لب هایش یخ می زند آخ تامارا بوده است. بعد از این داستان عاشقانه و غم انگیز نام این جزیره به آختمار یا آکمادار تغییر پیدا می نماید.

برای رزرو آنلاین برترین و مقرون به صرفه ترین تورهای ترکیه وبلاگ گردشگر مدرن روی تصویر زیر کلیک کنید:

جذابیت های جزیره آکدامار

شاید برای بعضی افراد این سوال پیش آید که چرا ما توصیه می کنیم در سفر به کشور ترکیه حتما از جزیره آکدامار نیز تماشا نمایند. دلایل این پیشنهاد دقیقا موضوعی است که در ادامه قصد داریم در خصوص آن به شما شرح دهیم.

طبیعت بکر و تماشای آن

فضای داخل جزیره به مقدار کافی زیبا هست که شما را مشتاق کند تا به جزیره آکدامار بروید. طبیعت بکر و دست نخورده آن یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می گردد افراد برای بازدید از آن برنامه ریزی نمایند. این جزیره یکی از زیباترین جزایر دریاچه وان به شمار می رود که باید حتما به آن بروید و در ساحل زیبای این جزیره جایی که تامارا عاشقانه انتظار ملاقات معشوقه اش را می کشیده است قدم بزنید.

از ساحل تا این جزیره حدود 3 کیلومتر راه است و شما برای آنکه خود را به آن برسانید باید با قایق هایی که در ساحل قرار دارند خود را به این جزیره برسانید. به علت فاصله داشتن این جزیره از شهر، هوایی که در آن جریان دارد بسیار پاک و فوق العاده بوده و اگر تجربه تنفس در هوایی پاک و تمیر براییتان به ندرت اتفاق می افتد می توانید تا جایی که امکان دارد نفس های عمیقی کشیده و ریه های خود را از هوای پاک جزیره آکدامار پر کنید.

اگر تنها به فکر رفتن به این جزیره نباشید در جهت رسیدن به مقصد نیز قادر خواهید بود منظره های بسیار بی بدیل و منحصر به فرد مشاهده کنید. در طول مدتی که در قایق هستید سعی کنید از چشم اندازی که به صورت طبیعی در مقابلتان به وجود آمده است نهایت استفاده و لذت را ببرید.

کلیسای صلیب مقدس

از دیگر جذابیت ها و منظره ها تماشای جزیره آکدامار کلیسای صلیب مقدس است. این کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیساهای موجود در این جزیره بوده و در سال 915 تا 921 میلادی به دستور پادشاه گاگیک یک واسپوراکان ساخته شده است.

از بیرون که به نمای خارجی این کلیسا نگاه کنید می توانید سنگ هایی فوق العاده زیبا را مشاهده کنید. این سنگ ها در نوع خود نظیر ندارند و در رنگ هایی بسیار زیبا و چشم نواز انتخاب شده و بر جای خود قرار گرفته اند.

فضای داخلی کلیسای صلیب مقدس نیز بسیار زیباست. بر روی دیوار نقش هایی که از زمان های گذشته طراحی و کشیده شده اند به چشم می خورد. البته به نظر می رسد که بعد از بر روی این طرح های کهنه و قدیمی طرح دیگری را ترسیم نموده اند. مورخان و باستان شناسان می گویند که این طرح ها در حال روایت بعضی داستان های کتاب انجیل و تورات هستند.

نمایشگاه عکاسی داخل کلیسا

علاوه بر تمام زیبایی ها که داخل کلیسای صلیب مقدس می توانید مشاهده کنید، یک نمایشگاه عکاسی نیز در داخل این کلیسا وجود دارد. تمام عکس هایی که در نمایشگاه قرار داده شده به وسیله یک عکاس معروف به نامن عزت کریبار تصویر برداری شده است.

تمامی این عکس ها از نقاشی ها و طرح های داخل کلیسای و در نماهایی متفاوت گرفته شده و به همین علت زیبایی خاص و منحصر به فردی را در برابر چشمان بیننده به نمایش می گذارند.

چنانچه علاقه مند به هنر عکاسی باشید بدون شک بعد از آنکه به این نمایشگاه عکس رفتید شما نیز برای تصویر برداری از آنچه در این کلیسا می بینید وسوسه شده و به سراغ گرفتن عکس در این کلیسا خواهید رفت.

عینک واقعیت مجازی

در گوشه دیگری از این کلیسا عینک واقعیت مجازی قرار گرفته است و شما با قرار دادن این عینک بر روی آن می توانید به تماشای دریاچه، کلیسا و جزیره آکدامار بروید. اگر قبلا دقیق تر و جزئی تر به جزیره و هر آنچه که در آن وجود دارد نگاه ننموده اید عینک واقعیت مجازی به شما این فرصت را می دهد تا بتوانید بسیار دقیق تر و از زوایای متفاوت کلیسا و دریاچه را مشاهده کنید.

نحوه دسترسی به جزیره آکدامار

همان طوری که گفتیم برای آنکه از ساحل دریاچه وان به این جزیره بروید باید 3 کیلومتر راه را طی کنید. در ساحل دریاچه وان قایق های مسافربری وجود دارد که وظیفه دارند شما را به جزیره آکدامار برسانند. همان طوری که گفتیم شما باید جهت 3 کیلومتری را بدین شکل طی کنید و در طی راه نیز از منظره های که در سر راهتان قرار گرفته است نهایت لذت را ببرید.

هتل های نزدیک به جزیره آکدامار

اگر دوست دارید در نزدیکی این هتل اقامت کنید می توانید هتل گزگینفست وان رفته و در آن اقامت کنید. این هتل در فاصله 1 کیلومتری از این دریاچه قرار گرفته است.

هتل آهتامارا نیز گزینه دیگری که به شما امکان می دهد تا در فاصله ای بسیار کم از این جزیره اقامت داشته باشید. این هتل نیز در فاصله 3 کیلومتر از این جزیره قرار گرفته است.

جاذبه های نزدیک به جزیره آکدامار

  • ساحل ایشکیرت لیمانی که در فاصله 6 کیلومتری از این جزیره قرار گرفته است.
  • کمپینگ ساحلی نیز در فاصله 6 کیلومتری از جزیره واقع شده است.
  • آرامگاه سلجوقی نیز با این جزیره 9 کیلومتر فاصله دارد.

رستوران های نزدیک به جزیره آکدامار

  • آکدامار آلابایک تسیسی؛ فاصله با جزیره آکدامار حدود 4 کیلومتر.
  • دوملوپینار کاوورما؛ فاصله با جزیره آکدامار حدود 10 کیلومتر.
  • آکدامار ایسکلسی گرند دنیز؛ فاصله با جزیره آکدامار حدود 11 کیلومتر.
منبع: الی گشت

به "آشنایی با جزیره آکدامار در ترکیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جزیره آکدامار در ترکیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید