آخرین نیروهای یاری رسان از کره شمالی خارج شدند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، آخرین کارمندان باقی مانده آژانس های بشردوستانه شامل برنامه جهانی غذا در حالی به دلیل قرنطینه کرونا کره شمالی را ترک کردند که از 2020 حتی یک گروه یاری رسان هم به این کشور وارد نشده است.

آخرین نیروهای یاری رسان از کره شمالی خارج شدند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیوتر ایلیچف، مدیر اداره سازمان های بین المللی در وزارت خارجه روسیه گفت، آخرین نیروهای یاری رسان، کره شمالی را به دلیل شرایط قرنطینه در این کشور که برای کنترل کرونا وضع شده، ترک نموده اند.

وی همچنین خواهان لغو تحریم های وحشتناک علیه پیونگ یانگ شد و گفت: مقام های کره شمالی مرزها را به دلیل شیوع کرونا بستند. سازمان های بین المللی دیگر نمی توانند نیروهای خود را به صورت گردشی در این کشور مستقر نمایند، یاری های خارجی دیگر به این کشور راه ندارند و کره شمالی از اوت 2020 دیگر هیچ یاریی دریافت ننموده است.

وی ادامه داد: یاری ها خاتمه یافته، انبارها خالی هستند و تامین مواد سوختی با مشکل روبرو شده و آنطور که از آژانس های یاری رسان انتظار می رفت، اثرگذاری دیده نشده است. در مارس امسال میلادی، آخرین نیروهای یاری رسان از جمله برنامه جهانی غذای سازمان ملل این کشور را ترک کردند.

مدیر اداره سازمان های بین المللی در وزارت خارجه روسیه ادامه داد: روسیه 50 هزار تن گندم در 2020 به پیونگ یانگ تحویل داد. در حال حاضر هیچ چشم اندازی برای برطرف محدودیت های قرنطینه در کره شمالی وجود ندارد. تحریم های یکجانبه وحشتناک علیه کره شمالی بر اقتصاد و اوضاع بشری در این کشور اثر گذاشته است.

این مقام روس اضافه نمود: این اقدامات یکجانبه به آن هدفی که برایش معین شده بود، نرسید و فقط به اقتصاد ملی کره شمالی و جمعیت این کشور ضربه زد. این شرایط که کره شمالی را در آستانه انزوای کامل قرار داده، با تاثیر وحشتناک بلایای طبیعی بدتر شد است. روسیه بارها توجه شرکای بین المللی را به سوی این مشکل معطوف نموده و خواهان آنالیز این سیاست غیر بشری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین نیروهای یاری رسان از کره شمالی خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین نیروهای یاری رسان از کره شمالی خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید