5 نکته مهم برای خرید برترین دستبند تنیس

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، به لطف هماهنگ شدن دستبند تنیس با استایل های مختلف، این دستبندها به بخش ضروری از اکسسوری های علاقه مندان به جواهرات تبدیل شده اند. به هرحال، انتخاب جواهری که می توانید در هر جایی آن را به کار ببرید، یک انتخاب عاقلانه است و ارزش سرمایه گذاری را دارد. این دستبند می تواند به یکی از اصلی ترین اکسسوری های شما تبدیل گردد چون استفاده از آن ساده است و با هر سبک زندگی متناسب می گردد. اگر به فکر تهیه یک دستبند تنیس هستید اما نمی دانید که از کجا آغاز کنید و در پی چه چیزی باشید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

5 نکته مهم برای خرید برترین دستبند تنیس

دستبند تنیس چیست؟

دستبندهای تنیس نوعی دستبند کلاسیک هستند که از یک ردیف متقارن از الماس یا سایر سنگ های قیمتی تشکیل شده اند که همگی از نظر رنگ، مقدار، زیبایی و شفافیت یکسان هستند. هر یک از این سنگ ها به وسیله فلزی که ممکن است طلا، نقره یا پلاتین باشد به یکدیگر متصل می شوند. این دستبند کلاسیک به دلیل ظاهر پرزرق و برقی که دارد، دهه ها است که در میان خانم های شیک پوش محبوبیت فراوانی دارد.

چرا به این دستبند تنیس گفته می شود؟

دلیل نام گذاری دستبند تنیس به حادثه ای بازمی شود که در سال 1987 میلادی در مسابقات آزاد ایالات متحده آمریکا رخ داد. یکی از تنیس بازان حرفه ای به نام کریس اورت در جریان یکی از بازی های این مسابقات، دستبند الماس خود را گم کرد. او از مسئولان خواست که بازی را متوقف نمایند تا او بتواند دستبند خود را پیدا کند. این در حالی بود که دیدنگران و بینندگان تلویزیونی جستجوی او را دیدن می کردند. وقتی از کریس اورت دلیل این حادثه عجیب را شرح بدهد، گفت: اوه، این دستبند تنیس من بود. این اتفاق باعث شد تا دستبند کریس اورت به دستبند تنیس معروفیت یابد. او نه تنها یک سوپراستار تنیس بود، بلکه بعد از این اتفاق به عنوان یک نماد مد نیز شناخته می شد.

نکته مهم درباره این اتفاق آن بود که هیچ کس تا پیش از آن دستبند الماس را با لباس های ورزشی نمی پوشید. از آن روز به بعد، دستبند الماس خطی را به عنوان دستبند تنیس هم می شناسند. چندین دهه پس از مسابقات آزاد ایالات متحده آمریکا در سال 1987، بینندگان آن مسابقه ورزشی، بازیکنان تنیس و همه مردم جهان از کریس اورت الهام گرفتند و دستبندهای موسوم به دستبند تنیس را روی دست های خود می بندند.

مشهورترین دستبندهای تنیس جهان

کریس اورت، ستاره تنیس تنها کسی نبود که به نام و محبوبیت دستبند تنیس یاری کرد. بسیاری از مشاهیر جهان نیز در طول سالیان مختلف دستبندهای تنیس خود را به نمایش گذاشته اند.

ملکه الیزابت دوم یک دستبند چهارفویلی داشت که از مادرش به ارث برده بود. پنه لوپه کروز نیز برای اولین بار در رم یک دستبند تنیس 24 قیراطی به شکل قلب را برای اکران فیلم نه در دست انداخت. لیدی آنتبلوم، کیت وینسلت و جنیفر لوپز هم زنان مشهور دیگری هستند که دستبندهای تنیسشان معروفیتی جهانی یافته اند.

انواع دستبند تنیس

دستبندهای تنیس الماس و جواهرات رنگی با تنظیمات مختلف دارند. این تنظیمات نه تنها برای ایمن نگه داشتن جواهرات طراحی شده، بلکه ظاهر دستبند را هم تکمیل می نمایند. شما می توانید دستبندها را بر اساس طرحی که دارند برای موقعیت های معمولی به کار ببرید یا در مراسم های رسمی تر که حالت مدرنی دارند، بهره ببرید.

دستبندهای تنیس بر اساس تنظیماتی که دارند به 4 دسته تقسیم می شوند.

دستبند با تنظیمات شاخکی

دستبندهای تنیس با این تنظیمات معمولا دارای سنگ های قیمتی هستند و با شاخک های فلزی در جای خود محکم می شوند. این دستبندها ممکن است 2، 3 یا 4 شاخک داشته باشند که از میان آن ها دستبندهای 4شاخکی از همه محبوب تر هستند. تنظیمات 2 شاخکی نیز برای نشان دادن درخشش یک سنگ قیمتی عالی است چون به نور کافی اجازه عبور می دهد.

دستبند با تنظیمات قابی یا نیم قابی

زمانی که صحبت از تنظیمات قابی می شود، منظور قاب کامل و نیم قاب است. در تنظیمات قاب کامل دستبند، فلز قاب جواهر را کاملا احاطه می نماید. این نوع تنظیمات بسیار ایمن است و از لبه های سنگ قیمتی شما در برابر خرد شدن به طور تصادفی محافظت می نماید. بااین حال، قاب کامل درخشش جواهرات دستبند را کم می نماید چون فلز آن مانع از تابیدن نور به جواهرات می شود. در تنظیمات نیم قاب دستبند تنیس، به جای اینکه فلز دور تا دور سنگ قیمتی یا جواهرات بپیچد، از دو طرف مانند نیم دایره آن را احاطه می نماید.

دستبند با تنظیمات کانالی

در دستبندهایی که با تنظیمات کانالی بسته می شوند، سنگ های قیمتی درون شیارهایی با دو ردیف فلزی در دو طرف قرار می گیرند. این تنظیمات باعث می شود که جواهرات در یک طرح خطی به سادگی بنشینند و ظاهری براق و ساده داشته باشند. تنظیمات کانالی دستبند سبب می شود که نور روی جواهرات و سنگ های قیمتی بتابد و آن ها را درخشان تر نشان دهد.

دستبند با تنظیمات پنجه ای

همان طور که از نام این تنظیمات تعیین است، تنظیمات پنجه ای شاخک های فلزی مانند پنجه دارند. این شاخک ها سنگ قیمتی را به طرزی ایمن در جای خود نگه می دارند. برترین قسمت دستبندهای تنیس با تنظیمات پنجه ای این است که سنگ های قیمتی آن بیش از سایر انواع دستبند تنیس در معرض نور قرار می گیرد و درخششی بیشتر دارد.

انواع دستنبد تنیس بر اساس سنگ قیمتی آن ها

دستبندهای تنیس به روش دیگری هم تقسیم بندی می شوند و آن سنگ قیمتی یا ماده سازنده این دستنبندها است. دستبند تنیسی نقره مقرون به صرفه ترین مدل دستبندهای تنیس محسوب می شود که معمولا برای ساخت آن از نقره و سنگ های مقرون به صرفه تر استفاده می نمایند.

دستبند تنیس طلا هم یکی دیگر از انواع این دستبند است که برای ساخت آن از طلای سفید، زرد یا رزگلد استفاده می نمایند. برای نگین های آن هم گاهی از سنگ های قیمتی مانند الماس استفاده می نمایند و گاه سنگ های مقرون به صرفه تری را به کار می برند. دستبندهای تنیس طلایی را می توانید با هر لباسی ست کنید. به همین دلیل، این نوع دستبند بیش از سایر انواع دستبند تنیس هوادار دارد.

نوع دیگری از دستبندهای تنیس که با نگین های آن شناخته می شود، دستبند تنیس برلیان یا الماس است. این دستبند معمولا با پایه طلا و نقره ساخته می شود و از سایر انواع دستبند تنیس گران تر است.

نکات مهم برای خرید برترین دستبند تنیس

شما هم اگر می خواهید به سبک شیک پوش ترین زنان جهان لباس بپوشید و جواهراتی مثل آن ها داشته باشید، باید برترین دستبند تنیس را انتخاب کنید. برای انتخاب این دستبند، باید 5 نکته مهم را در نظر داشته باشید.

1. به تنظیمات دستبند توجه کنید

موقع خرید دستبند تنیس با هر نوع تنظیماتی، آن را به دقت آنالیز کنید تا مطمئن شوید که سنگ ها و نگین های آن به طرزی ایمن در جای خود محکم می شوند.

تنظیمات دستبند الماس باید از جنس پلاتین یا طلا باشند. اگر به این گزینه ها علاقه ای ندارید، می توانید از میان مواد دیگری مانند نقره یا مس یکی را انتخاب کنید. موقع خرید دستبند تنیس، توجه داشته باشید که فلز تنظیمات این دستبند با سایر جواهرات کمد لباس شما هماهنگ است. به این ترتیب، همه چیز به خوبی با یکدیگر ست می شود و زیبا به نظر می رسد.

2. در پی برش و شفافیت نگین ها باشید

مهم ترین عاملی که برای خرید دستبندهای المس تنیس باید به آن توجه کنید، مقدار تراش این سنگ قیمتی و شفافیت آن است. دستبندهایی که تراش خوبی داشته باشند، به زیبایی می درخشند و در اطراف مچ شما زیبا به نظر می رسند.

3. وزن قیراط دستبند را در نظر بگیرید

هر چه قیراط دستبندی بیشتر باشد، آن دستبند بزرگتر و گرانتر خواهد بود. با وجود این، احتیاجی نیست که برای خرید دستبند هزینه گزافی بپردازید. یک دستبند تنیس برای زیبا به نظر رسیدن احتیاجی به بزرگ و پرزرق و برق بودن ندارد. کافیست دستبندی را انتخاب کنید که متناسب با استایل و بودجه شما باشد، بدون اینکه از کیفیت آن کم شود.

4. طول دستبندی مناسب انتخاب کنید

دستبند تنیس الماس به این دلیل به این نام شناخته می شود که شبیه به یک رشته الماس ممتد است یا به یک رشته مروارید شباهت دارد. طول این دستبندها معمولا از 15 تا 17 سانتی متر متغیر است. زمانی که مچ دست خود را برای انتخاب دستبند مقدار می گیرید، باید دور مچ دست خود را مقدار بگیرید و به آن 2.5 تا 5 سانتی متر اضافه کنید. به این ترتیب، دستبند به راحتی روی مچ دست شما قرار می گیرد و نمیفتد.

5. سراغ برندهای معتبر بروید

برای خرید یک دستبند تنیس ارزشمند باید مطمئن شوید که با فروشنده ای معتبر سروکار دارید، حتی اگر این کار به معنای پرداخت هزینه بیشتر باشد. این دستبند ارزش هزینه اضافی را دارد. اگر تصمیم گرفته اید تا از یک جواهرفروشی محلی خرید کنید، حتما نگین های دستبند را از نزدیک آنالیز کنید و مطمئن شوید که به مقدار هزینه ای که خرج می کنید ارزش دارند. به طور مثال، اگر قرار است دستبند الماس خریداری کنید، باید مطمئن شوید که نگین های آن از الماس واقعی هستند.

اگر هم در پی راهی ساده تر برای خرید هستید، می توانید آن را به صورت آنلاین خریداری کنید. نگران نباشید که وقتی دستبند را روی مچ خود قرار می دهید، نگین های آن چگونه به نظر می رسند چون این نگین ها اگر ساخت خوبی داشته باشند، حتما روی دست شما زیبا می شوند. برای خرید آنلاین دستبند، باید به نظراتی که مشتریان پیش از شما داشته اند، توجه کنید. این نظرات را با دقت بخوانید چون بسیاری از ناگفته ها از همین نظرات تعیین می شوند.

مناسبت های خرید دستبند تنیس

از آنجایی که دستبندهای تنیس با هر استایلی هماهنگ می شوند، یکی از برترین هدایا برای عزیزانمان هستند. این هدایای باارزش را می توانید در مناسبت های مختلفی مانند جشن تولد یا مناسبت های مهم دیگر به عزیزانتان تقدیم کنید اما دستبند مخصوص هر یک از این مناسبت ها ویژگی های خاص خود را دارد.

هدیه ای برای تولد

دستبندها همواره یکی از محبوب ترین هدایای تولد هستند. با وجود این، برای تأثیرگذاری بیشتر این هدیه، به درخشش خیره نماینده دستبندهای الماس احتیاج دارید. دستبند تنیس معمولا برای تولد در سنین 18، 21، 30 یا 40 سال هدیه داده می شود. با این اوصاف، رسیدن به هر یک از این سنین، بهانه خوبی برای هدیه دادن یک دستبند الماس تنیس خیره نماینده خواهند بود.

هدیه ای برای مادران تازه

اگر همسرتان به تازگی صاحب فرزندی شده و قصد دارید برای او هدیه ای ارزشمند تهیه کنید، به شما دستبند تنیس را پیشنهاد می دهیم. این دستبند راهی مدرن برای نشان دادن قدردانی از تولد نوزاد تازه متولد شده است. با هدیه دادن یک دستبند تنیس الماس پرزرق و برق به مادر نشان می دهید که برایتان چقدر اهمیت دارد. این دستبند نماد عشقی خواهد بود که ثمره آن نوزاد تازه متولد شده است.

هدیه ای برای مناسبت های خاص دیگر

مناسبت های دیگر مانند روز مادر، روز ولنتاین و هر روز دیگری از این قبیل نیز برترین فرصت ها برای هدیه دادن دستبندهای تنیس هستند. سالگردهای مهم زندگی را هم می توانید با هدیه دادن این مدل دستبند جشن بگیرید. یک دستبند الماس تنیس برای جشن گرفتن فارغ التحصیلی مهم ترین فرد زندگی تان هم هدیه مناسبی خواهد بود.

نکات مهم برای استایل با دستبند تنیس

بعد از اینکه متوجه ارزش دستبند تنیس در میان سایر مدل های دستبند شدید، نوبت به روش استایل آن می رسد. این دستبند را باید طوری با لباس های خود ترکیب کنید که بیشترین تأثیر را داشته باشد. برای مجذوب کننده تر شدن استایل با دستبند تنیس، باید به این نکات توجه داشته باشید:

  • دستبند را با جواهرات دیگر ست کنید. ست کردن دستبند با جواهرات دیگری که در دست شما قرار می گیرند، راهی عالی برای نشان دادن استایل شخصی شما است. می توانید این دستبند را با جواهرات ساده ای مانند النگوهای طلا و دستبندهای زنجیری ست کنید.
  • دستبند را به صورت تکی بهره ببرید. اگر می خواهید دستبند شما ستاره نمایش باشد، باید آن را به تنهایی بهره ببرید. لباستان را هم با این دستبند ست کنید. مطمئن شوید که مچ دست شما به خوبی به چشم می آید.
  • از یک ساعت با طرح کلاسیک یاری بگیرید. برای اینکه زیبایی دستبند بیشتر شود، می توانید از یک ساعت هم بهره ببرید. یک ساعت شیک با طرحی کلاسیک برترین انتخاب برای ست کردن با چنین دستبندی است. به این ترتیب، دستبند جلوه بیشتری خواهد داشت.
  • از سنگ های رنگی بهره ببرید. دستبندهایی که از نگین های یاقوت، یاقوت کبود و زمرد ساخته شده اند، می توانند استایل شما را مجذوب کننده تر نمایند. جرأت داشته باشید و از دستبندی با رنگ هایی به غیر از سفید بهره ببرید. نگین های این دستبند می توانند با رنگ لباس های شما هماهنگ شوند. از آن گذشته، می توانید دستبندی با نگین هایی از سنگ ماه تولد خود انتخاب کنید تا استایلتان کاملا با شخصیت تان هماهنگ شود.

کلام آخر

شاید آن موقع که کریس اورت در زمین تنیس در پی دستبند الماس خود بود، تصورش را نمی کرد که این کار او باعث شود تا جهانی مد به این دستبند توجه بیشتری نشان دهد. به هرحال، دستبند تنیس امروزه یکی از محبوب ترین مدل های دستبند محسوب می شود. شما هم اگر به چنین دستبندی علاقه دارید، باید در انتخاب آن دقت کنید و به نکاتی که گفتیم توجه داشته باشید. به این ترتیب، دستبندی درخشان برای همه عمر خواهید داشت.

منبع: diamonds

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 نکته مهم برای خرید برترین دستبند تنیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای خرید برترین دستبند تنیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید