10 علت که خرید فیدیبوک برای اهل مطالعه توصیه می گردد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، فیدیبوک با ظاهری تازه و تغییرات کاربردی بازگشته است. با آغاز هزاره سوم کتاب خوان های الکترونیکی هم رواج پیدا کردند. بخشی به این علت که کاغذ کمتری مصرف گردد و به محیط زیست آسیب کمتری وارد کنیم و بخشی هم به علت فوایدی که خود این کتاب خوان ها داشتند. کتاب خوان های آمازون و کیندل معروفترین کتاب خوان های الکترونیکی بودند که مخاطب فارسی زبان هم می توانست کتاب هایی با فرمت پی دی اف را روی آن ها بریزد اما به علت پشتیبانی نکردن از زبان فارسی و البته پلتفرم های فروش کتاب های دیجیتال، برای اهل مطالعه گاهی دردسرساز می شدند. فیدیبوک در پاسخ به احساس احتیاج بازار مخاطبان کتاب به داشتن کتاب خوان الکترونیکی با پشتیبانی از زبان فارسی به وسیله گروه فیدیبو فراوری شد که یکی از مهم ترین مراجع آنلاین فروش کتاب های دیجیتال و الکترونیکی بود.

10 علت که خرید فیدیبوک برای اهل مطالعه توصیه می گردد

اگر اهل کتاب خواندن هستید داشتن فیدیبوک به شما یاری می نماید که زمان مطالعه تان را بیشتر کنید. مزیت های داشتن دستگاه فیدیبوک هم در مدت زمان مطالعه و هم کیفیت آن تاثیر می گذارد. در مدتی که کتاب خوان فیدیبوک ناموجود شده بود خیلی ها دنبال خرید کتابخوان فیدیبوک دست دوم بودند که خوشبختانه دوباره این کتاب خوان با امکانات تازهتر برای مطالعه راحت تر به بازار آمد.

مزایا و ویژگی های کتابخوان فیدیبوک

1) فیدیبوک یک کتاب خوان الکترونیکی با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی است. یعنی برخلاف کتاب خوان های دیگر طراحی شده تا کتاب هایی که به شیوه راست چین صفحه آرایی شده اند و از راست به چپ می روند، در آن راحت تر خوانده شود و از فونت های زبان فارسی پشتیبانی می نماید. با فیدیبوک می توانید به فروشگاه فیدیبو وصل بشوید و از میان هزاران کتابی که در فیدیبو وجود دارد هم خرید کنید و هم نسخه های رایگان را دانلود کنید و بخوانید.

2) سیستم عامل فیدیبوک قبلا فقط برای وصل شدن به فیدیبو استفاده می شد. وقتی با گوشی یا تبلت کتاب می خوانید حفظ تمرکز و دوری از شبکه های اجتماعی و اینترنت کار دشواری است و روند مطالعه تان را با اخلال روبرو می نماید اما با فیدیبوک فقط می توانید کتاب بخرید، کتاب دانلود کنید و کتاب بخوانید. درنتیجه مدت زمان بیشتری بدون حواس پرتی سرگرم مطالعه خواهید شد. البته در نسخه تازه فیدیبوک سیستم عامل اندروید روی آن ریخته شده و احتمالا می توانید اپلیکیشن های معدود دیگری غیر از فیدیبو را هم روی آن بریزید که این خودش حسن بزرگی است.

3) هرچند فیدیبوک بخصوص ای بوک های اپلیکیشن فیدیبوست اما قابلیت خواندن پی دی اف هم در آن وجود دارد. کافی است هر کتابی را که می خواهید، چه به زبان فارسی و چه زبان های دیگر، به صورت پی دی اف دانلود کنید. دستگاهتان را به کامپیوتر متصل کنید و فایل پی دی اف را از حافظه کامپیوتر به حافظه فیدیبوک منتقل کنید تا کتاب های غیر فیدیبویی که به شکل پی دی اف هستند به کتابخانه فیدیبوک تان اضافه شود.

4) شارژ فیدیبوک خیلی دیر به دیر تمام می شود. بخصوص که می توانید تنظیم کنید که اگر چند دقیقه از آن استفاده نکردید به حالت SLEEP برود و شارژش برای مدت طولانی تری حفظ شود. از آن طرف هر وقت شارژش رو به اتمام بود بسیار سریع تا صد در صد شارژ خواهد شد. با شارژ صد در صدی تا چند روز می توانید هر روز با فیدیبوک کتاب بخوانید.

5) صفحه نمایشگر فیدیبوک مات و مقدار اش هم 6 اینچ است. یعنی هم نورش چشمتان را آزار نمی دهد و هم در دست راحت است و وزن سبکی هم دارد. چه در خانه و روی مبل و تخت فیدیبوک دستتان باشد و چه در وسایل حمل و نقل عمومی یا حتی موقع راه رفتن، وزن و ارگونومی دستگاه به دست ها و چشم هایتان فشار وارد نمی نماید. به راحتی می توانید در سفر از آن بهره ببرید. در حالی که کتاب های چاپی به علت وزن و حجم زیادشان معمولا برای سفر گزینه مناسبی نیستند.

6) شما می توانید با ابزارهایی که در فیدیبو وجود دارد فونت کتاب ها را درشت تر کنید و فاصله بین خطوط را افزایش دهید. به همین علت کتاب خوان فیدیبوک برای سنین بالاتر هم دستگاه مفیدی می تواند باشد و شوق کتاب خواندن را در هر کسی با هر سن و سالی افزایش بدهد.

7) نور صفحه هم قابل تنظیم است. علاوه بر اینکه حالتی NIGHT MODE هم دارد. البته این ماجرا بیشتر به راحتی چشم ها و سلیقه تان برمی شود وگرنه لازم نیست نگران تمام شدن شارژ دستگاه باشید. اصولا کم پیش می آید که مقدار استفاده از دستگاه به حدی باشد که مجبور باشید حتی دو روز یک بار هم آن را برای مدت یکی دو ساعت به شارژ بزنید تا کامل شارژ شود.

8) فیدیبوک ابزارهای یاریی برای خواندن کتاب دارد که به شما یاری می نماید مطالب کتاب و جزییاتش در یادتان بماند. مثل کتاب های کاغذی می توانید خطوط کتاب را هایلایت کنید و بعد با یک جست وجوی سریعتر از تورق کردن کتاب های کاغذی به همه هایلایت های یک کتاب دسترسی پیدا کنید. می توانید جمله ای را انتخاب کنید و اگر در موردش نظر یا یادداشتی دارید کنارش بنویسید که این یادداشت ها را هم می توانید در تنظیمات مربوط به هر کتاب پشت هم پیدا کنید بدون آنکه احتیاج به پیدا کردن صفحه مربوطه باشد. به علاوه می توانید بعضی از صفحاتی را که می خواهید مجدد به آن ها رجوع کنید نشانه گذاری کنید.

9) سیستم عامل فیدیبوک هر چند وقت یک بار بروزرسانی می شود که کافی است دستگاه را به وایفای وصل کنید و بروزرسانی را بزنید تا در زمانی بسیار کوتاه آپدیت شود.

10) دست آخر اینکه شما اگر با گوشی یا کامپیوترتان از سایت فیدیبو کتابی را خریده باشید فقط با وصل شدن به اینترنت و زدن دکمه همگام سازی آن کتاب به کتابخانه فیدیبوک تان هم به راحتی اضافه می شود یعنی لازم نیست که حتما کتاب ها را با دستگاه بخرید.

فیدیبوک به شما این امکان را می دهد که کتابخانه ای به بزرگی 16 گیگ کتاب الکترونیکی که معادل صدها کتاب و ده ها کتابخانه می شود در دستگاهی سبکتر از گوشی همواره همراه خودتان داشته باشید. این البته ویژگی نسخه تازهی است که به بازار آمده که 8 گیگ افزایش ظرفیت داشته است. با امکاناتش مطالعه را برایتان لذت بخش تر و راحت تر می نماید و هر زمان که بخواهید می توانید هر کتابی را که خواندید یا دوستش ندارید از حافظه اش پاک کنید بدون اینکه واقعا کتاب از کتابخانه تان بیرون برود و بعدتر با یک همگام سازی دوباره آن را به فیدیبوک برگردانید.

کتابخانه فیدیبوک مرتب و منظم است و کتاب هایی که از فیدیبو خریده باشید در یک کتابخانه مجزاست و پی دی اف هایی که خودتان به دستگاه اضافه می کنید در کتابخانه ای دیگر و به این ترتیب برای آن هایی که به نظم کتابخانه شان اهمیت می دهند هم تجربه دلچسبی را فراهم نموده.

به عنوان یک کتاب خوان حرفه ای، حتی اگر هوادار کتاب های چاپی هستید، داشتن یک فیدیبوک تجربه ای خوب و دلچسب برای کتاب خواندن در سفر و زندگی روزمره شهری است. جاهایی که برای بردن کتاب های چاپی با محدودیت روبه رو هستید. به علاوه که این روزها اکثرمان در خانه با مشکل فضا روبرویم و این طوری می توانید فقط کتاب هایی را که برایتان اهمیت خاصی دارند به شکل فیزیکی بخرید و با خرید الکترونیکی بقیه کتاب ها هم به حفظ طبیعت و محیط زیست و هم مدیریت کمبود جا یاری کنید. با خرید کتاب خوان فیدیبوک 500 هزارتومان هم کارت هدیه برای خرید کتاب از فیدیبو دریافت می کنید.

تفاوت های نسخه تازه فیدیبوک با مدل قبلی

در کتاب خوان تازه فیدیبوک 8 گیگ افزایش حجم داریم و دستگاه فعلی تا 16 گیگابایت قابلیت ذخیره سازی کتاب دارد. به علاوه دستگاه سبکتر شده و رزولوشن صفحه نمایش آن هم افزایش پیدا نموده است. در سیستم عاملش هم تغییراتی ایجاد شده. مثلا اپلیکیشن هایی مثل ماشین حساب، گالری، فروشگاه گوگل پلی، لغت نامه و ترجمه گوگل هم به آن اضافه شده. مدل تازه علاوه بر epub و pdf قابلیت خواندن فایل های txt و mobi را هم دارد علاوه بر اینکه از عکس ها با فرمت jpg و png و jif هم پشتیبانی می نماید.

کتاب خوان فیدیبوک مدل F2 ظرفیت 16 گیگابایت همراه با کارت اعتبار 500000 تومانی فیدیبو

9 %

5,800,000

5,300,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 علت که خرید فیدیبوک برای اهل مطالعه توصیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علت که خرید فیدیبوک برای اهل مطالعه توصیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید