چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی هاژه در مهاباد برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، چهارمین جشنواره داستانک کوردی هاژه، با همکاری اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد برگزار می گردد. داستان نویسان در سراسر کشور می توانند آثار خود را در قالب داستانک کُردی با موضوع آزاد با یکی از گویش های زبان کُردی بە این جشنوارە ارسال نمایند.

چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی هاژه در مهاباد برگزار می گردد

همچنین علاقه مندان برای اولین بار در این جشنواره می توانند مقاله های علمی پژوهشی خود را در زمینه داستانک کُردی به این جشنواره ارسال نمایند.

داواران مجرب و نام آشنای این جشنواره در تمامی گویش های زبان کوردی به داوری آثار می پردازند و به شایسته ترین آثار، طی مراسمی هدایای نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

با اعلام فراخوان اولین دوره جشنواره داستانک کُردی هاژه در سال 1397 در سطح منطقه ای، 98 داستانک از 53 نویسنده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 64 اثر از 34 نویسنده با توجه به فرمت اعلام شده برای داوری ارسال و در نهایت 5 اثراز 5 نویسنده به عنوان داستانک های برتر شناخته شدند.

در دومین جشنواره داستانک کُردی هاژه در سال 1398 که به صورت سراسری برگزار گردید از میان 162 اثر ارسال شده توسط 88 داستان نویس، 6 اثر توانستند به عنوان آثار برتر شناخته شوند.

در آخرین دور این جشنواره در سال 1399 نیز، در مجموع 302 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از تطبیق آثار با شرایط و چهارچوب های تعریف شده، تعداد 247 اثر از 136 داستان نویس به بخش داوری راه یافتند. داوران پس از آنالیز آثار، 5 اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند، همچنین 21 اثر نیز شایسته تقدیر تشخیص داده شدند.

فراخوان و شرایط آثار و برگزاری جشنواره داستانک کُردی هاژه، طی چند روز آینده توسط دبیرخانه این جشنواره منتشر خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی هاژه در مهاباد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی هاژه در مهاباد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید