پیشتازی جو بایدن در مهمترین روز تقویم انتخاباتی آمریکا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات ها در رای گیری همزمان 14 ایالت آمریکا موسوم به سه شنبه بزرگ، حکایت از پیشتازی جو بایدن دارد.

پیشتازی جو بایدن در مهمترین روز تقویم انتخاباتی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گردشگر مدرن، آمریکایی های ساکن چهارده ایالت آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا در روز سه شنبه بزرگ که مهمترین روز در تقویم انتخاباتی آمریکاست، شاهد رأی گیری مهم انتخابات درون حزبی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بودند.

در این رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا که با هدف تعیین نامزد ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برگزار می شود، در حزب دموکرات جو بایدن، برنی سندرز، الیزابت وارن، مایک بلومبرگ و تولسی گابارد حضور دارند.

رقابت های تنگاتنگ انتخابات درون حزبی رقبای دموکرات در چهارده ایالت یاد شده در حالی ادامه دارد که نتایج اولیه حکایت از پیشی دریافت جون بایدن (معاون باراک اوباما) در برخی ایالت ها از دیگر نامزدهای دموکرات از جمله برنی سندرز دارد.

منابع خبری آمریکا گزارش دادند که با سرانجام زمان رای گیری این انتخابات مقدماتی و درون حزبی دموکرات ها در برخی ایالت ها، شمارش آراء آغاز شده و آمارهای اولیه نشان می دهد، جو بایدن در بیشتر ایالت ها از رقیب سرسخت خود برنی سندرز پیشی گرفته است.

طبق نتایج اولیه انتخابات که پس از اخذ رای اعلام شده، جو بایدن در ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی و آلاباما اکثریت آراء را از آن خود کرده است، اما برنی سندرز تا به امروز تنها در ایالت ورمونت به پیروزی رسیده است.

صرف نظر از اینکه چه کسی پیروز این انتخابات درون حزبی دموکرات ها می شود، هر نامزدی که در نهایت به 1991 موکل انتخاباتی دست پیدا کند، می تواند نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقیب ترامپ شود.

همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات درون حزبی رقبای دموکرات در رسانه های آمریکایی، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ گفت که وی در رأی گیری ایالت های تنسی و ماساچوست به پیروزی دست یافته است.

هر چند نامزدی دونالد ترامپ برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از طرف جمهوری خواهان قطعی است، اما در این رقابت ها جمهوری خواهان هم مشارکت دارند که باید بین دونالد ترامپ و بیل ولد یکی را انتخاب کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پیشتازی جو بایدن در مهمترین روز تقویم انتخاباتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی جو بایدن در مهمترین روز تقویم انتخاباتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید