پارامونت پیکچرز، قدیمی&zwnjترین استودیوی فیلم&zwnjسازی هالیوود

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، پارامونت پیکچرز، قدیمی ترین استودیوی تهیه و توزیع فیلم در سال 1912 تأسیس شده و هم اکنون ساختمان مرکزی آن در هالیوود، کالیفرنیا واقع شده است.

پارامونت پیکچرز، قدیمی&zwnjترین استودیوی فیلم&zwnjسازی هالیوود

تاریخچه استودیویپارامونت پیکچرز

تاریخ ثبت کمپانی فیلم سازیپارامونت مربوط به اکتبر 1912 است. امپراطوری پارامونت اگرچه تا اواسط دهه 50 قرن گذشته،در هالیوود بلامنازع بود؛ اما بالاخره از اواسط دهه 60 دوران افول این کمپانی شروعشد؛ از این پس، تک فیلم هایی (که بعضی از آنها واقعا کارهای عظیم به حساب می آیند) باعث شدند پارامونت بتواند استودیوهای عظیم و قدیمی اش را حفظ کند و هنوز سری در سرهاداشته باشد. فرایندی که از ابتدای دهه 80 دیگر مانند سابق نبود و بسیاری از استودیوهایپارامونت به تلویزیون های دولتی و خصوصی اجاره داده شدند یا به فروش رفتند.

اما از آن تک وبلاگ گردشگر مدرن ها می توانبه فیلم های پدرخوانده اشاره کرد که هنوز هم از بهترین فیلم های تاریخ جهان و اعتبارسینمای آمریکا به حساب می آیند و به هر حال برای پارامونت هم افتخاری عظیم محسوب می شود. پارامونت قدیمی از ابتدایدهه 80 با ادغام ها و انفصال های مدام روبه رو بود تا این که از سال 1989 گروه پارامونتپایه گذاری شد که عمدتا شرکتی رسانه ای (بعدها چند رسانه ای) نام گرفت .

آدولف زوکر، موسسپارامونت

آدولف زوکر، پایه گذار پارامونتاست. یک یهودی مجارستانی که اواخر قرن 19 به آمریکا آمد. با شرکای خود پس از تاسیسیک شرکت فیلم سازی فرانسوی، پایه های تاسیس پارامونت را به همراه جسی لاسکی و برادرانفورمن بنا کرد و طی سال های فعالیتش بین 1915 تا 1946 حدود 95 فیلم تولید کرد که عمدتاتهیه کننده ارشد آنها نیز بود. ضمن این که او تا 103 سالگی عنوان ریاست افتخاری پارامونترا به عهده داشت تا این که سال 1976 در 103 سالگی درگذشت .

تلویزیون CBS در زمانفعالیت آدولف زوکر و در اوج قدرت او، در حالی که بسیاری از شرکای دیگر نیز وجود داشتند،پایه گذاری شد و هم اکنون نیز (با تغییراتی در هیات رئیسه این رسانه عظیم دیداری وشنیداری) کمپانی پارامونت همانند دیگر کمپانی های عظیم مثل والت دیزنی، ABC TV را در اختیار دارد و تلویزیون CBS را مدیریتمی کند .

شرایط کنونی پارامونت پیکچرز

کمپانی پارامونت در حال حاضربه نحوی برنامه ریزی می کند که بتواند هر ساله در تمام جوایز سینمایی حضور داشته باشدو اگر نتواند به جایزه ای برسد، دست کم به نامزدی های جوایز دست یابد . یکی از ویژگی های اساسی پارامونت توجه به وبلاگ گردشگر مدرن هاست. از همان شروع کارپارامونت سیاست آدولف زوکر توجه به وبلاگ گردشگر مدرن های سینما بود، چراکه او اعتقاد داشت؛ اینوبلاگ گردشگر مدرن ها هستند که فیلم را به پیروزیت می رسانند .

اگرچه تئوری زوکر سال هابعد که فیلم های مستقل کم کم جا افتادند و با اقبال هم روبه رو شدند، از اساس به هم ریختو ناکارآمدی اش به عنوان اولین و آخرین راه حل اعتبار در سینما ثابت شد، اما پارامونتی هاگویی مدام داد می زنند که مرغ یک پا دارد ولاغیر . این گونه بود که تام کروز طیسال های پیاپی نزدیک 12 سال با پارامونت قرارداد داشت و اگرچه سودهای پرشماری برایاین کمپانی به همراه داشت، اما خب شکست هایی هم دامن گیر او و پارامونتی ها شد .

تا این که قرارداد تام کروزبا پارامونت قراردادی که میلیاردی بود از سویخود این بازیگر فسخ شد، اما هنوز پارامونتی ها اعتقاد دارند که باید وبلاگ گردشگر مدرن داشت تاسینمای شان کار کند. پارامونت در سال 2005 چیزی حدود 63 میلیون دلار سود داشت و درهمین سال، کل سهامش در حدود 3 میلیون دلار تخمین زده شده بود. این فرایند برای سال هایبعدی نیز حفظ شد اما در سال 2009 با افت فروش روبرو شد.در سال 2012 درآمد پارامونت1.2 میلیارد دلارو درآمد خالص این شرکت 300 میلیون دلار اعلام شد .

تور بازدید از پارامونت

و در آخر این که پارامونتیک تور بازدید دارد. یعنی از 9 صبح هر دوشنبه درهای استودیوهای قدیمی و گالری هایآن به روی بازدیدکنندگان گشوده می شود و این برنامه هفتگی تا جمعه ادامه دارد که همینکار نیز اگر چه حرکتی فرهنگی است، اما با توجه به همان مزاح قدیمی می تواند درآمدقابل توجهی داشته باشد. شوخی ای که مدیران کمپانی های هالیوودی با آدولف زوکر وبرادران فورمن داشتند و می گفتند: این سه نفر به سبب اخلاق و رفتار و کیش و مسلک شانخوب می دانند چگونه مقتصد باشند و راه امساک پیش بگیرند .

جدای از پدرخوانده؛ آثاریمانند ایندیاناجونز؛ ترانسفورمرز؛ و کونگ فو پاندا نیز از فیلم های پیروز سالهای اخیر اینکمپانی محسوب می شوند .

لوگوی پارامونت

نشان تجاری پارامونت، کوهی ستبا وبلاگ گردشگر مدرن هایی که به دورش حلقه زده اند و از ابتدای شروع کار شرکت، تا به امروز تقریباًثابت مانده است. این لوگو بر اساس ایده شخصی به نام ویلیام هادکینسون بوده و گفتهمی شود کوه موجود در این نقاشی، یادآور دوران کودکی وی در یوتا است.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: setare.com

به "پارامونت پیکچرز، قدیمی&zwnjترین استودیوی فیلم&zwnjسازی هالیوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارامونت پیکچرز، قدیمی&zwnjترین استودیوی فیلم&zwnjسازی هالیوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید