هواشناسی هشدار داد؛ رگبار و رعد و برق در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان و افزایش ارتفاع موج تا 1.5 متر در دریای خزر هشدار داد.

هواشناسی هشدار داد؛ رگبار و رعد و برق در سیستان و بلوچستان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید بارش های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک، با احتمال تگرگ در منطقه ها مستعد از بعدازظهر دوشنبه (14 تیرماه) تا سه شنبه (15 تیرماه) برای جنوب استان سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری آورده است: از فردا (15 تیرماه) تا پنج شنبه (17 تیرماه) افزایش ارتفاع موج تا یک متر در نواحی ساحلی و تا 1.5 متر در فراساحل برای منطقه ها ساحلی و دور از ساحل گلستان، مازندران و گیلان قابل پیش بینی است.

احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تورهای صیادی در چنین شرایطی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می کند.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هواشناسی هشدار داد؛ رگبار و رعد و برق در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی هشدار داد؛ رگبار و رعد و برق در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید