نکات کاربردی نصب و تعمیر شیر پیسوار

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، در مواقعی که شیر آب پیسوار دچار خرابی و پوسیدگی می گردد یا رزوه داخل آن می شکند باید هرچه سریع تر برای تعمیر شیر پیسوار اقدام کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا باعث زحمت کاربران می گردد، گرفتگی شیر پیسوار است که به علت انباشته شدن رسوبات در مجاری شیر اتفاق می افتد و باید رسوب زدایی گردد.

نکات کاربردی نصب و تعمیر شیر پیسوار

شیر پیسوار اغلب از جنس پلاستیک، سرب یا برنج ساخته می گردد و نوع سربی آن بیشتر در معرض خرابی است. اگر برای تعمیر و تعویض قطعات شیر پیسوار به یاری احتیاج دارید مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

قابل ذکر است که یکی از سرویس های پرتکرار وبلاگ گردشگر مدرن، نصب شیرآلات است و شما می توانید به وسیله شماره 1471 یا صفحه خدمات نصب شیرآلات ساختمانی، سفارش خود را ثبت کنید و از قیمت نصب شیرآلات ساختمانی آگاه شوید.

چنانچه به دلیل گرفتگی یا پوسیدگی شیر پیسوار، سیستم لوله کشی ساختمان شما دچار مشکل شده است، می توانید از متخصصین لوله کشی آب و فاضلاب وبلاگ گردشگر مدرن مشاوره رایگان دریافت کنید و در صورت لزوم در اسرع وقت خدمات ارائه خواهد شد. فقط کافی است در صفحه خدمات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان درخواست خود را به ثبت برسانید یا با شماره ذکر شده در بالا، تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • شیر پیسوار برای کنترل جریان و فشار آب در سیستم لوله کشی ساختمان به کار می رود.
  • برای کنترل فشار و سرعت آب می توانید شیرهای پیسوار را تا نیمه باز نگه دارید.
  • اگر شیر پیسوار نصب نموده باشید برای تعمیر اتصالات آب سینک ظرفشویی، روشویی و توالت فرنگی فقط کافیست شیر پیسوار همان نقطه را ببندید.

شیر پیسوار چیست؟

قبل از این که به موضوع تعمیر شیر پیسوار بپردازیم بهتر است با قطعات شیر پیسوار و نقش آن در لوله کشی آشنا شویم. نقش اصلی شیر پیسوار، کنترل جریان آب در سیستم لوله کشی ساختمان است. شیر پیسوار تفاوت زیادی با شیرهای معمولی دارد و در واقع نوعی رابط است.

این شیر همراه با شلنگ پیسوار در زیر سینک ظرفشویی، لوله کشی لباسشویی، ماشین ظرفشویی، زیر پکیج و زیر روشویی دستشویی در انتهای خروجی آب نصب می گردد. اگر هر یک از این نقاط احتیاج به تعمیرات داشته باشد با یاری شیر پیسوار، آب همان نقطه را می توانید قطع کنید.

شیر پیسوار یکی از کاربردی ترین انواع شیر در سیستم لوله کشی ساختمان است و آشنایی با نحوه تعمیر و تعویض واشر و شلنگ آن لازم و لازم است.

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره وبلاگ گردشگر مدرن بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم وبلاگ گردشگر مدرن

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره وبلاگ گردشگر مدرن بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم وبلاگ گردشگر مدرن

انواع شیر پیسوار

قبل از اینکه به نحوه تعویض واشر شیر پیسوار و شلنگ آن بپردازیم بهتر است با انواع گوناگون این شیر آشنا شویم. شیرهای پیسوار در دو نوع فیلتردار و بدون فیلتر در بازار موجود هستند که انتخاب آن ها به احتیاج افراد بستگی دارد.

به طور کلی تعمیر شیر پیسوار فیلتردار آسان تر است و این نوع شیر کارآیی بیشتری دارد. برای مثال از شیر پیسوار فیلتردار در سیستم های آبیاری و شبکه توزیع سوخت مانند بنزین هم استفاده می گردد.

استفاده از شیر پیسوار فیلتردار مزیت های زیادی دارد. این نوع شیر مانع ورود ذرات معلق در آب و سنگریزه به سیستم لوله کشی می گردد. از طرفی فیلتر شیر پیسوار باعث می گردد که این شیر عمر بیشتری داشته باشد؛ برای تعمیر شیر پیسوار کافیست هر چند وقت یکبار فیلتر آن را باز و تمیز کنید.

شیرهای پیسوار در دو مدل آب سرد و آب گرم فراوری می شوند. دسته شیر آب سرد به رنگ آبی است و دسته شیر آب گرم به رنگ قرمز معین شده است؛ بنابراین به هنگام تعمیر شیر پیسوار سرد یا گرم به راحتی می توان آن ها را تشخیص داد.

نحوه تعویض و تعمیر شیر پیسوار

همانطور که پیش از این گفتیم تعمیر و برطرف نشتی شیر پیسوار اهمیت زیادی دارد چون این قطعه یکی از کاربردی ترین اتصالات در لوله کشی ساختمان است. بنابراین برای تعویض مغزی شیر پیسوار باید تجربه و دانش کافی داشته باشید. با ما همراه باشید تا با این فرایند بیشتر آشنا شوید. مراحل تعمیر شیر پیسوار عبارتند از:

  1. اولین مرحله برای برطرف گرفتگی و تعمیر شیر پیسوار بستن شیر فلکه اصلی آب ساختمان است. سپس باید شلنگ پیسوار را از شیر معیوب جدا کنید. برای این کار می توانید از آچار فرانسه بهره ببرید. مهره شلنگ را باز کنید و آن را از شیر جدا نمایید.
  2. در مرحله بعد با یاری آچار مناسب شیر خراب را باز کنید و شیر تازه را برای نصب آماده نمایید. به هنگام تعویض یا تعمیر شیر پیسوار از نوار تفلون برای پیچیدن دور دو رزوه شیر تازه بهره ببرید.
  3. برای باز کردن شیر قبلی می توانید از اسپری های بازکننده پیچ بهره ببرید تا کارتان راحت تر گردد. نوار تفلون برای شیر تازه باید در جهت عقربه های ساعت پیچیده گردد. بهتر است نوار تفلون را 10 تا 20 دور بپیچید و سپس شیر تازه را با آچار فرانسه نصب کنید.
  1. برای بستن شیر تازه ابتدا با دست آن را در جای خود ببندید. سپس با آچار فرانسه آن را محکم کنید؛ توجه داشته باشید که دلیل صدای لوله آب می تواند ناشی از نصب نادرست اتصالات باشد.
  2. در این مرحله نوبت به بستن شلنگ پیسوار می رسد. شلنگ را به خروجی شیر پیسوار وصل کنید.
  3. پس از تعویض یا تعمیر شیر پیسوار، اتصال شیر و شلنگ را با آچار محکم کنید تا از نشتی آب در آینده جلوگیری نموده باشید.

هنگام تعمیر شیر پیسوار فیلتردار می توانید با تمیز کردن آن مشکل افت فشار آب را حل کنید. در زمان تمیز کردن فیلتر شیر پیسوار مراقب باشید به توری آسیبی نزنید.

اگر مشکل افت فشار آب سرد و گرم وجود دارد باید فیلتر و توری شیر پیسوار را باز و تمیز کنید. برای برطرف نشتی و تعمیر شیر پیسوار باید شیر را با نوار تفلون به طور کامل آب بندی کنید. نشتی آب به پوسیدگی شیر و شلنگ پیسوار منجر خواهد شد.

نحوه تعویض شلنگ و نصب شیر پیسوار

در بیشتر موارد احتیاجی نیست شیر پیسوار را تعویض کنید؛ چون با تعویض شلنگ و تعمیر شیر پیسوار، مشکل حل می گردد. در ادامه به مراحل تعویض شلنگ پیسوار روشویی را می پردازیم.

در اولین مرحله از تعویض شلنگ پیسوار باید شیر فلکه آب را قطع کنید. سپس شیر پیسوار را جدا نموده و قسمت های داخلی آن را تمیز کنید. اگر شیر پیسوار از نوع فیلتردار است کار شما راحت تر می گردد.

در مرحله بعد نوبت به نصب شلنگ ورودی آب می رسد. یک سمت شلنگ پیسوار روشویی دارای مهره است و طرف دیگر آن باید به شیر روشویی وصل گردد. قبل از نصب شلنگ تازه سمت دیگر آن که بدون مهره است را با نوار تفلون عایق بندی کنید تا از نشتی آب جلوگیری گردد.

چرا باید از شیر پیسوار استفاده کنیم؟

استفاده از شیر پیسوار دارای مزیت های بسیاری است که به چند مورد در بالا اشاره کردیم. در ادامه به موارد بیشتری از مزایای استفاده از شیر پیسوار اشاره می کنیم:

  • با نصب شیر پیسوار برای شیرآلات ساختمانی مانند روشویی، ظرفشویی، لباسشویی و توالت فرنگی در صورت خرابی قطعات فقط کافیست با بستن شیر پیسوار آب همان منطقه را قطع کنید. بنابراین احتیاجی نیست آب کل ساختمان قطع گردد.
  • کنترل فشار آب با نیمه باز گذاشتن شیر پیسوار به راحتی انجام می گردد. اگر فشار آب زیاد است می توانید شیر پیسوار را تا نیمه باز نگه دارید تا سرعت و فشار آب را کاهش دهید. به این ترتیب از آسیب به لوله کشی جلوگیری خواهید کرد.
  • در صورت بروز نشتی در هر یک از قسمت های مربوط به اتصالات لوله کشی آب ماشین لباسشویی، سینک ظرفشویی یا توالت فرنگی کافیست شیر پیسوار همان نقطه را ببندید. بنابراین برطرف نشتی آب بدون احتیاج به قطعی آب کل ساختمان به راحتی انجام می گردد.
  • اگر توالت فرنگی منزل شما احتیاج به تعمیر دارد، فقط کافی است شیر همان بخش را قطع کنید و آن را تعمیر کنید.

جمع بندی

توجه داشته باشید که شیر پیسوار فیلتردار ماندگاری بیشتری دارد؛ بنابراین در هنگام خرید شیر پیسوار تازه بهتر است نوع فیلتردار آن را انتخاب کنید. بعلاوه شیر پیسوار برنجی نسبت به نوع سربی و پلاستیکی مقاوم تر است و کمتر دچار پوسیدگی و خرابی خواهد شد.

در این مطلب کوشش کردیم نکات مهم و کاربردی مراحل تعمیر شیر پیسوار و تعویض شلنگ آن و بعلاوه انواع شیر پیسوار را بازگو کنیم. همانطور که شرح دادیم این کار کاملا تخصصی و حرفه ای است و بهتر است به وسیله تعمیرکار باتجربه انجام گردد.

سوالات متداول

شیر پیسوار از چه نوع موادی ساخته می گردد؟

شیرهای پیسوار در سه نوع پلاستیکی، برنجی و مسی فراوری می شوند که نوع برنجی آن عمر طولانی تری دارد.

کدام نوع شیر پیسوار عملکرد بهتری دارد؟

شیر پیسوار برنجی طول عمر طولانی تری دارد و کمتر دچار پوسیدگی و خرابی می گردد.

شیر پیسوار فیلتردار دارای چه مزایایی است؟

شیر پیسوار فیلتردار عمر طولانی تری دارد و از ورود رسوبات آب و سنگریزه به سیستم لوله کشی روشویی و سینک ظرفشویی جلوگیری می نماید.

منبع: آچاره

به "نکات کاربردی نصب و تعمیر شیر پیسوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی نصب و تعمیر شیر پیسوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید