نتایج یک تحقیق؛ عوامل مؤثر بر تصمیم مسافران در رزرو هتل آنلاین

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، پیشتر در این موردبه تفصیل صحبت کرده و گفته ایم که رزرو آنلاین هتل چه مزایایی دارد. اما سئوالی که همیشه ذهن های بسیاری را در صنعت هتلداری به خود مشغول کردهاین است که مهمان ها در رزرو اینترنتی هتل بیشتر به چه نکاتی توجه می کنند؟ درگوشه ای از دنیا و در آمریکا گروهی از اساتید هتلداری به دنبال پاسخ این پرسش رفتهاند. همراه جااینجاس jainjas.com/isfahanباشید تا به اتفاق هم نتیجه این تحقیق جالب را ببینیم.

نتایج یک تحقیق؛ عوامل مؤثر بر تصمیم مسافران در رزرو هتل آنلاین

این تحقیق چطور اجرا شده است؟

دو تن از استادان هتلداری در دانشکده مدیریت هتل دانشگاهکورنل با هم همراه شدند تا از شیوه ای متفاوت به سئوال بالا جواب دهند. استفانیرابسون و همکار محققش؛ بریفنی نون( BreffniNoone) با دنبال کردن حرکات چشم کاربرانبه دنبال جواب این سئوال بودند که چرا کاربران یک هتل خاص را انتخاب می کنند. 32نفر مورد مطالعه قرار گرفتند؛ همه آنها یک وجه مشترک داشتند: آنها مسافرانی بودندکه برای تفریح سفر می کردند و در 6 ماه گذشته دست به رزرو به صورت آنلاین زدهبودند.

البته همه چیز به همینجا ختم نشد. تیم تحقیق سپس جلسه پرسشو پاسخی با شرکت کنندگان در مطالعه ترتیب داد. از آنها پرسیده شد که برای مثال چراروی برخی هتل های خاص کلیک کرده و اینکه چه عواملی در تصمیم آنها نقش داشته اند. مطلبنتایج یک تحقیق؛ عوامل مؤثر بر تصمیم مسافران در رزرو هتل آنلاین را با نتایجمطالعه ادامه می دهیم:

افراد آستانه قیمت بالا و پایینی دارند

شرکت کنندگان در مطالعه در طول فرایند جستجو، قیمتی را مدنظر داشتند که تمایلی نداشتند از آن فراتر رفته یا حتی پایین تر بیایند. ضمن اینکهآنها روی نام برند بیشترین تمرکز را داشتند. چرا؟ به نظر می رسد مسافران یک پیشفرض را در ذهن داشته اند: با این کار ریسک به حداقل می رسد. به علاوه حتیاگر تجربه بدی هم داشته باشم، کارکنان هتل به آن رسیدگی خواهند کرد.

در واقع گویی با انتخاب برند، مسافران می دانند که در هتلچه چیزهایی انتظار آنها را می کشد و همه چیز طبق استانداردها پیش خواهد رفت. البتهدر این مطالعه شواهدی مبنی بر وفاداری به یک برند خاص مشاهده نشد. این یعنی هر چندشناخته شدن هتل مسافران را به رزرو یک اقامتگاه خاص ترغیب می کند، اما الگوی ثابتیدر این زمینه وجود ندارد. به طور خلاصه قیمت هتل و برند نقش انکارناپذیری دارند.

عکس ها می توانند ذهنیت مسافر را تغییر دهند

وقتی در فرایند جستجو نوبت به کمی تأمل و فکر کردن می رسد،تمرکز کاربران روی تصاویر بیشتر است. برخی افراد به شکل کاملا منظمی به تک تک عکسها نگاه می کنند، حتی در مواردی که هیچ علاقه ای هم به آن ندارند. مثلا مسافرانیکه به صورت تفریحی سفر می کنند، حتی روی عکس لابی و اتاق های کنفرانس هم کلیک میکنند تا آنها را ببینند. نکته مهم این است که تصاویر می توانند گاهی دیدگاه مسافررا نسبت به هتلی که قیمت پایینی هم دارد، تغییر دهند. به همان میزان تصاویر بیکیفیت و قدیمی می توانند اشتیاق کاربران را از بین ببرند.

افراد به هتل ها ی با امتیاز کمتر از 3 ستاره حتینگاه هم نمی کنند

به نظر می رسد مسافران علاوه بر قیمت، آستانه ای هم برایامتیازدهی دارند. آنها به نظرات سایر کاربران و امتیازی که آنها به هتل ها میدهند؛ توجه کرده و به هتل های با امتیاز کمتر از 3 ستاره اهمیتی نمی دهند. حتیتعداد نظرات هم برای آنها مهم است. هتلی که تعداد کامنت های کاربران آن بیشترباشد، نوعی حس اعتماد در آنها ایجاد می کند. مسافران معتقدند اگر هتلی رتبه بندیفوق العاده ای دریافت کرده، اما فقط دو کامنت برای آن به ثبت رسیده؛ یک جای کار میلنگد! این می تواند کار خود صاحب هتل و برادرش باشد!

توصیف امکانات هتل می تواند معجزه کند

نتایج تحقیق نشان داد که توصیف و توضیح امکانات هتل بعد ازتصاویر، دومین عاملی است که کاربران به آن توجه ویژه نشان می دهد.از میان امکاناتهم وای فای و صبحانه، دو آیتمی بودند که برای شرکت کنندگان اهمیت داشتند. البته دراین میان کیفیت و نوع محتوای تولید شده هم بی تأثیر نیست.

نظرات کاربران هم در فرایند رزرو هتل اهمیت دارد

مطالعه رابسون و همکارش نشان داد که افراد به طور متوسط بهچهار کامنت نخستی که در مورد هتل به ثبت رسیده، توجه می کنند. در حقیقت همین کامنتهای ابتدایی کافی هستند که مسافر دریابد هتل چگونه است. یافته دیگر حکایت از اینداشت که وقتی پای قیمت هتل به میان می آید، نظرات کاربران اهمیت بیشتری پیدا میکند. یعنی وقتی مسافران هتلی با قیمت بالا را انتخاب می کنند، این کامنت ها نیازاست تا مطمئن شوند که ریسک زیادی نکرده اند. و بالاخره اینکه تصاویر بد علیرغم نظراتمثبت می توانند دیدگاه مسافران را به طور کلی تغییر دهند.

مزایای رزرو هتل در جااینجاس چیست؟

اگر می خواهید یک سفر خاطره انگیز را به لیست سفرهایتان اضافه کنید،باید از همان ابتدا فکر یک اقامت راحت باشید. مقدمات یک اقامت راحت را هم می توانبا انتخاب هتل یا هر اقامتگاه دیگری فراهم کرد. امکانی که خوشبختانه این روزها بهصورت آنلاین در دسترس همه قرار گرفته است. برای مثال اگر سایت جااینجاس را بهعنوان همراه و همسفر خود انتخاب کرده اید، بد نیست مزایای این انتخاب را همبدانید.

نخست آنکه جااینجاس به شماامکان می دهد طیف وسیعی از اقامتگاه ها، از هتل تا هتل آپارتمان و اقامتگاه سنتیرا در هر گوشه ای از ایران که می خواهید و به صورت کاملا آنلاین رزرو کنید. تصورکنید با این همه گزینه چه انتخابی خواهید داشت؟ دوم آنکه ما در جااینجاس فقط بهکمیت توجه نکرده و کیفیت را هم مد نظر قرار داده ایم که حاصل تضمین رزرو بهترینهتل ها با کمترین قیمت خواهد بود. مزیت دیگر جااینجاس ارائه واچر(تأییدیه) آنیبرای بسیاری از هتل ها است؛ یعنی در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید تأییدیه رزروخود را دریافت کنید. جااینجاس متعلق به شرکت فرش تا عرش قاصدک کارمانیا همچنین بهشما نوید پرداختی امن و مطمئن را می دهد تا بتوانید با آسودگی خاطر از درگاه هایپرداخت آنلاین، واریز وجه را انجام دهید. کافیست یک بار رزرو آنلاین هتل خود را بهجااینجاس بسپارید تا دیگر مزایای این سایت مانند معرفی دقیق هتل ها، امکانات متنوعجستجوی هوشمند و پشتیبانی 24 ساعته را هم به چشم خود مشاهده کنید.

مأخذ: رزرو هتلجااینجاس

منبع: گردشبان

به "نتایج یک تحقیق؛ عوامل مؤثر بر تصمیم مسافران در رزرو هتل آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک تحقیق؛ عوامل مؤثر بر تصمیم مسافران در رزرو هتل آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید