ممانعت آذربایجان از ورود گردشگران به ایران ، سیم کارت بدون فیلتر گردشگر ها در آستانه تصویب ، راهنماهای موزه نیویورک نام خلیج فارس را نمی برند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، وزیر میراث فرهنگی گفت: به علت همکاری نکردن دولت آذربایجان و بستن مرز زمینی، ورود یک میلیون و 200 هزار نفر توریست به ایران متوقف شده است.

ممانعت آذربایجان از ورود گردشگران به ایران ، سیم کارت بدون فیلتر گردشگر ها در آستانه تصویب ، راهنماهای موزه نیویورک نام خلیج فارس را نمی برند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع وبلاگ گردشگر مدرن گفت: ما کماکان معتقد هستیم که باید سیم کارت مناسب به توریستان برای برطرف نیازهایشان داده گردد، این ظرفیت برای مجموعه های خدمت رسان به این توریستان نیز باید فراهم گردد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما در کمیته های مختلف آنالیز شده و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است، امیدواریم تا چند روز آینده این امکان فراهم گردد تا ارتباط مناسب با مبدأ داشته باشند.

ضرغامی تأکید کرد: این ها خدمات اولیه برای توریستی است که اگر فراهم نکنیم، نمی توانیم شاهد توسعه توریستی باشیم.

وزیر توریستی بعلاوه بیان داشت: حضور توریستانی که از کشور آذربایجان داشتیم و دومین منبع ما بود، به علت عدم همکاری های دولت آذربایجان و بستن مرزهای زمینی که یک میلیون و 200 هزار نفر از مرز بیله سوار توریست داریم، متوقف شده است.

وی اعلام نمود: توریستی حق همه مردم دنیاست و همه کشورها موظف هستند که زمینه توریستی را برای مردم فراهم نمایند، مردم آذربایجان علاقه مند هستند به ایران بیایند.

به راهنمای موزه متروپلیتن گفته اند نام خلیج فارس را نیاورید

ضرغامی بعلاوه در صفحه مجازی خود به سخنرانی اش در بیستمین همایش سالانه باستان شناسان اشاره نمود و گفت: استفاده از دانش خارجی ها خوب است و حتماً هم باید برای آن برنامه ریزی گردد تا افراد صاحب نظر بیایند و نظرشان را بدهند. متأسفانه غرب به علت نگاه فزونی جویی که دارد، آن را در سیاست های خود اعمال می نمایند و بعضی چیزها را درباره شرق نادیده می گیرند و آدرس غلط می دهند و یا آن چیزی که شایسته است را در مقایسه با خودشان مطرح نمی نمایند.

وی گفت: این را در خیلی از حوزه ها دیده ام. حتی وقتی به موزه متروپلیتن نیویورک رفتم، از بخش های مختلف آنجا بازدید کردم. بخش بزرگی از آن موزه درباره ایران است. راوی باسوادی آنجا بود. در جایی رفتم که ایران قدیم را نشان می داد. همین طور که نگاه می کردم، متوجه شدم در نقشه ها نام خلیج فارس را زده بودند.

ضرغامی ادامه داد: دیدم آن راوی طوری ایستاده که پرشین گلف دیده نگردد. گفت که این قسمت فیلمبرداری نکنید و عکس نگیرید. گفتم من فیلم شرح شما را می گیرم که تاکید می کنید اینجا پرشین گلف هست. گفت نه گفته اند نکنید.

وی ادامه داد: این موضوع پیچیده نیست تاریخ را آنجا گذاشته اند اما همان پرشین گلف را که در نقشه می بینید به زبان نمی آورند.

منبع: تسنیم/ مهر

منبع: همشهری آنلاین

به "ممانعت آذربایجان از ورود گردشگران به ایران ، سیم کارت بدون فیلتر گردشگر ها در آستانه تصویب ، راهنماهای موزه نیویورک نام خلیج فارس را نمی برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممانعت آذربایجان از ورود گردشگران به ایران ، سیم کارت بدون فیلتر گردشگر ها در آستانه تصویب ، راهنماهای موزه نیویورک نام خلیج فارس را نمی برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید