سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین درگذشت

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، الخاندرو سابه یا، سرمربی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014 درگذشت.

سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین درگذشت

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ گردشگر مدرن، مردم آرژانتین تنها چند روز بعد از درگشت مارادونا حالا شاهد فوت یکی دیگر از بزرگان فوتبال کشور خود هستند و الخاندرو سایه با نیز امروز جان خود را از دست داد. الخاندرو سابه یا 66 ساله در ماه های اخیر درگیر بیماری قلبی بود و البته به نظر می رسید در این مدت در حال بهبودی و طی کردن دوران نقاهت است. اما از یک هفته قبل حال او رو به وخامت گرایید و دوباره در بیمارستان بستری شد.

رادیو فونیکا امروز مدعی شد سابه یا دیگر قادر به تنفس آسان نیست و فقط به وسیله لوله و دستگاه نفس می کشد. در نهایت امروز او حین درمان در کلینیک دچار عارضه تنفسی شدیدی شده و کوشش گروه پزشکی برای درمان او بی نتیحه ماند تا فوتبال آرژانتین شاهد درگذشت الخاندرو سابه یا باشد.

الخاندرو سایه با که فقط 66 سال داشت، پس از جام جهانی 2014 از راهنمایی تیم ملی آرژانتین کناره گیری کرد و گفته می گردد یکی از دلایل این تصمیم اوضاع نه چندان خوب سلامتی او بوده است.

الخاندرو سابه یا از سال 2009 تا 2011 راهنمایی تیم استودیانتس آرژلانتین را بر عهده گرفت و در این سال بود که به سمت راهنمایی تیم ملی کشورش منصوب شد. آلبی سلسته با راهنمایی الخاندرو سابه یا روزهای درخشانی را سپری نموده و در جام جهانی 2014 و در خاک برزیل بعد از 24 سال دوباره به فینال جام جهانی راه یافت. اما دوباره این آلمان بود که سد راه آرژانتینی ها شد و در نهایت الخاندرو سابه یا و لیونل مسی به مقام نایب قهرمانی بسنده کردند.

البته در آستانه ملاقات فینال سایه با گفت که صرف نظر از هر نتیجه ای، او پس از ملاقات مقابل آلمان از این شغل که تقریبا سه سال به طول انجامیده کنار می رود. سایه با در نهایت در 30 ژوئیه 2014 رسما کناره گیری کرد. در کل این سرمربی در 40 بازی راهنمایی تیم ملی آرژانتین را بر عهده داشت که 25 پیروزی، 10 تساوی و پنج شکست حاصل کار سایه با روی نیمکت آلبی سلسته بود.

الخاندرو سابه یا در دوران حضور در مستطیل سلز در کشور انگلیس نیز بازی کرد و او در کارنامه خود سابقه حضور در تیم هایی چون شفلید و لیدزیونایتد را نیز داراست. جالب اینجاست الخاندرو سابه یا در عرصه سیاست نیز فعالیت داشته و عقاید چپ گرایانه شدیدی نیز داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید