رتبه برتر همدان در تولید گندم، تولید سالانه نزدیک به 5 میلیون تن محصولات کشاورزی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: این استان در سال 97 در تولید گندم رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

رتبه برتر همدان در تولید گندم، تولید سالانه نزدیک به 5 میلیون تن محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار از ،رضوانی جلال رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در همایش جهانی غذ گفت: استان همدان در سال 97 در تولید گندم رتبه برتر کشوری را کسب کرده و رتبه اول در تولشید کلزا و افزایش بهره وری بخش کشاورزی و افزایش برداشت در سطح را در کشور داراست.

او گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به عنوان متولی بخش کشاورزی استان در سیاست گذاری خود به اهدافی، چون مبارزه با فقر و گرسنگی و کمک به بهبود سلامت جامعه، حرکت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و در نهایت تامین امنیت غذایی کشور و استان توجه داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: تقویت هرچه بیشتر توان کشاورزی استان، تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و ارزش غذایی بالا و در نهایت تامین محصول سالم، ارزان و در دسترس برای تمامی آحاد جامعه سرلوحه فعالیت های اجرایی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در این همایش با اشاره به اینکه شعار سال 2019 سازمان خواربار و کشاورزی رفتار ما آینده را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی نامگذاری شده است، گفت: تامین و امنیت مواد غذایی از وظایف ذاتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان است.

محمدشهرام پرورش گفت: در این بخش مهم اقتصادی و تولیدی، 115 هزار بهره بردار با تولید 4.9 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با نسبت 74.5 درصد زراعی، 15.1 درصد باغی و 10.4 درصد دام و طیور و آبزی پروری نقش دارند.

او با بیان اینکه روز جهانی غذا به منظور توجه دادن جهانیان به اهمیت مسئله غذا انتخاب شده است، گفت: این روز برای توجه دادن جهانیان به سایه سیاه فقر و گرسنگی که عده ای را از داشتن حداقلی از غذا که بتواند سلامت آن ها را تضمین کند محروم می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه غذا از ابتدایی ترین نیاز های انسانی و بلکه تمام موجودات زنده است و نقش اساسی آن، انکار ناشدنی است، گفت: اشباع غریزه گرسنگی از آغازین روز آفرینش تاکنون همراه آدمی بوده به طوری که می توان گفت پیشرفت های شگفت انسان در عرصه صنعت و کشاورزی، مدیون پاسخ به همین غریزه ساده و ابتدایی است.

پرورش بابیان اینکه امنیت غذایی تولید پایدار و با کمیت از اهداف سازمانی بوده و با به کارگیری تمامی ظرفیت های علمی و عملی کارشناسان و همچنین نظارت بر مراکز تولیدی دنبال می شود، گفت: نتیجه این اقدام تولید محصول سالم و باکیفیت خواهد بود.

او گفت: تامین مواد اولیه و عناصر مورد نیاز گیاه و دام با کیفیت مناسب و قابل قبول موجب تولید محصول با کیفیت شده و این محصولات در اختیار بخش صنایع تبدیلی و دامپروری قرار می گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدانتاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی سعی در شناساندن بخش کشاورزی به آحاد مردم دارد و با اجرای طرح های مختلف تلاش می کند با کاهش ضایعات در بخش کشاورزی از مراحل اولیه تولید تا بعد از تولید؛ میزان محصول در دسترس جامعه را افزایش دهد.

د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رتبه برتر همدان در تولید گندم، تولید سالانه نزدیک به 5 میلیون تن محصولات کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه برتر همدان در تولید گندم، تولید سالانه نزدیک به 5 میلیون تن محصولات کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید