راه اندازی آزمایش بزرگ درمان آبله میمونی در آفریقا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، مقامات بهداشتی ایالات متحده اعلام کردند که توانایی داروی TPOXX برای درمان افراد آلوده به آبله میمونی به طور مستقیم در یک آزمایش بالینی نو در آفریقای مرکزی آزمایش می گردد.

راه اندازی آزمایش بزرگ درمان آبله میمونی در آفریقا

داروی ضد ویروسی tecovirimat، فقط برای درمان آبله مرغان تأیید شده است، اما پزشکان از آن برای درمان عفونت ها در طول شیوع جهانی آبله میمونی استفاده می نمایند.

کارآزمایی بالینی نو در جمهوری دموکراتیک کنگو، اولین شواهد را ارائه خواهد نمود که آیا TPOXX واقعاً یک درمان خوب برای آبله میمونی است یا خیر.

دکتر آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی ایالات متحده، گفت: آبله میمونی بار زیادی از بیماری و مرگ را در بچه ها و بزرگسالان در جمهوری دموکراتیک کنگو ایجاد نموده است و گزینه های درمانی بهبود یافته به فوریت مورد احتیاج است. این کارآزمایی بالینی اطلاعات مهمی در خصوص ایمنی و اثربخشی tecovirimat برای آبله میمونی ارائه خواهد داد.

سازمان جهانی بهداشت از 68900 مورد تأیید شده آبله میمونی و 25 مورد مرگ در 106 کشور از ژانویه تا اوایل اکتبر، در طول شیوع کنونی گزارش می دهد.

بر اساس انتشار خبری مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، ویروس هایی که باعث آبله میمونی و آبله مرغان می شوند مشابه هستند و TPOXX پروتئینی را هدف قرار می دهد که روی هر دوی آن ها یافت می گردد و با جلوگیری از خروج ذرات ویروس از سلول های انسانی مانع از انتشار آن ها گردد.

این کارآزمایی بالینی حداکثر 450 بزرگسال و کودک کنگویی مبتلا به عفونت آبله میمونی تأیید شده در آزمایشگاه را ثبت نام می نماید. شرکت نمایندگان به طور تصادفی برای دریافت کپسول TPOXX یا دارونما دو بار در روز به مدت 14 روز تقسیم می شوند.

این مطالعه میانگین زمان لازم برای بهبود ضایعات پوستی افراد را مقایسه می نماید. محققان بعلاوه آنالیز خواهند کرد که ویروس آبله میمونی با چه سرعتی از خون فرد پاک می گردد و بعلاوه شدت و مدت زمان عفونت هر بیمار را آنالیز می نماید.

ویروس آبله میمونی از دهه 1970 باعث بروز موارد پراکنده و شیوع، عمدتاً در منطقه ها جنگل های بارانی آفریقای مرکزی و در غرب آفریقا، شده است.

وبلاگ گردشگر مدرن علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی آزمایش بزرگ درمان آبله میمونی در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایش بزرگ درمان آبله میمونی در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید