خطرناک ترین گیاهان آپارتمانی در دکور منزل

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، اگر شما در خانه خود کودک یا حیوان خانگی داشته باشد، باید بدانید که این دوست داشتنی های مجذوب کننده ممکن است تهدیدی برای سلامت آن ها باشند.

خطرناک ترین گیاهان آپارتمانی در دکور منزل

گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک تقریبا در تمام خانه ها رایج هستند. این گیاهان آپارتمانی زیبا خانه را روشن و دلباز می نمایند و به بهبود هوای فضای داخلی خانه نیز یاری می نمایند. بسیاری از گیاهان آپارتمانی می توانند رنگ و بافتی مجذوب کننده را به دکوراسیون شما اضافه نمایند. پس ایراد کار کجاست؟ با وبلاگ گردشگر مدرن همراه باشید.

نکات ایمنی مربوط به گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک

فقط به علت اینکه این گیاهان به طور بالقوه خطرناک هستند به این معنی نیست که نمی توانید از آن ها در خانه خود نگه دارید و از زیبایی آن ها لذت ببرید. تا زمانی که شما بعضی از اقدامات اساسی ایمنی را انجام دهید، گیاهان، بچه ها و حیوانات خانگی می توانند با هم در صلح زندگی نمایند. در اینجا چند روش برای کاهش آسیب های ناشی از خطرناک ترین گیاهان آپارتمانی را آورده ایم:

  • گیاهان را از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
  • گیاهان را مرتبا تمیز نگه دارید و زباله های آن ها را جمع کنید.
  • برچسب هایی به گلدان ها با نام گیاه و اینکه آیا سمی است یا نه متصل کنید.
  • هنگام دست زدن و کار با گیاهانی که می توانند پوست یا چشم را تحریک نمایند استفاده از دستکش را جدی بگیرید یا پس از دست زدن بلافاصله اقدام به شستن دست ها کنید.
  • از جابه جایی گیاهان به جایی که به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنید، خودداری کنید.
  • به بچه ها بیاموزید که گیاهان را لمس ننمایند.

گیاه زامیفولیا

این گیاه آپارتمانی به علت داشتن شاخ و برگ سبز و براق و مراقبت آسان به گیاهی پرطرفدار و محبوب در آپارتمان تبدیل شده است. این گیاه نیز جزو گیاهان تصفیه نماینده هوا به شمار میرود اما متاسفانه سمی است. در بافت گیاه زامیفولیا اگزالات کلسیم نامحلول به فراوانی یافت می گردد. کریستال های اگزالات کلسیم دارای لبه های تیزی هستند که می توانند به بافت های نرم درون دهان بچسبند و موجب خارش، سوزش و تورم زبان، لثه و گلو شوند. این علائم در انسان و حیوان مشترک است. برای اینکه تراس خانه خود را زیبا کنید به مطلب تراس خانه خود را با این ایده ها زیباتر کنید سر بزنید.

فیلودندرون از گیاهان خانگی سمی و خطرناک

احتمالا یکی از پرطرفدارترین گیاهان خانگی، فیلودندرون دوست داشتنی که رشد آسان و احتیاج به مراقبت کم در این محبوبیت تاثیر زیادی داشته است. در حالی که اغلب مکمل مناسبی برای دکوراسیون هر اتاق است، حاوی بلورهای اگزالات کلسیم است که برای انسان و حیوانات سمی است. فیلودندرون ممکن است بالارونده یا پیچکی باشد. بسیار مهم است که فیلودندرون های پیچکی به میزان کافی دور از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی آویزان شوند. انواع غیر پیچکی این گیاه نیز باید در قفسه ها و پنجره هایی در ارتفاع بالا نگهداری شوند.

سینگینیوم

این گیاه با فیلودندرون خویشاوند است و بعلاوه مراقبت از آن نیز آسان است. معمولا در گلدان ها با گیاهان دیگر که شرایط نگهداری مشابهی دارند، مخلوط می گردد. گیاهان جوان دارای برگ هایی به شکل قلب هستند. گیاهانی مسن تر برگ هایی شبیه سر پیکان دارند. برگ های این گیاه مدام در حال ریختن هستند. بهتر است اغلب برگ های افتاده را نیز آنالیز کنید تا در دسترس بچه ها و حیوانات خانگی شما قرار نگیرند. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه خود داشته باشید به مطلب گل و گیاه را کجای خانه قرار دهیم؟ سر بزنید.

کالادیوم از گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سمی و آسیب زا کالادیوم یا فیل گوش است. ترکیب رنگی این گیاه بی نظیر و بسیار زیبا و متنوع است و برای نگهداری به نور کمی احتیاج دارد و همین مسئله راز نگهداری این گیاه آپارتمانی در بسیار از خانه ها است. با این همه تمام قسمت های این گیاه زیبا برای انسان بخصوص بچه ها و حیوانات خانگی سمی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این رنگ خانه شما را گران تر نشان می دهد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "خطرناک ترین گیاهان آپارتمانی در دکور منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین گیاهان آپارتمانی در دکور منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید