جاذبه های توریستی اسلو

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، اسلو از دیدگاه منطقه ای یکی از بزرگترین پایتخت های دنیا محسوب می گردد اما تنها 20 درصد از این منطقه عظیم توسعه یافته و باقی آن در برگیرنده پارک ها، جنگل های محافظت شده، تپه ها و صدها دریاچه دیدنی است.

جاذبه های توریستی اسلو

شهر اسلو بین سال های 1624 و 1925 میلادی کریستیانا نامیده می شد. اسلو در سال 1408 به دست هارالد سوم (پادشاه نروژ) بنیان گذاشته شد. اسلو در 1624 در آتش سوزی گسترده ای به شدّت آسیب دید و سپس به دست پادشاه دانمارک، کریستیان چهارم، به طور گسترده بازسازی شد.

پس از این بازسازی، او نام شهر را به کریستیانا تغییر داد. پارک ها و فضاهای باز بخش یکپارچه ای از فضای شهری اسلو محسوب می شوند و به راحتی می توان از هر جای شهر به این موارد جذاب دست پیدا کرد.

مرکز شهر به لطف مسیرهای پیاده روی متعدد و مسیرهایی که فضاهای عمومی را به هم وصل می نماید و نیز مناطقی همچون خیابان اصلی شهر که با نام Karl Johans gate شناخته شده است برای کاوش عالی و لذت بخش خواهد بود. این خیابان عریض که از ایستگاه مرکزی اسلو در نزدیکی آبشار تا کاخ سلطنتی کشیده شده است، از جاذبه های توریستی متعدد در اسلو همچون کاخ، تئاتر ملی و ساختمان قدیمی دانشگاه و کلیسای جامع اسلو عبور می نماید.

اسلو به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای اقامت رتبه بندی شده است و در برگیرنده مناظر فرهنگی زیباست. این شهر به خاطر وجود تئاتر، موزه و گالری های متعدد در میان افراد مشهور و شناخته شده است.

همچنین بخوانید: دیدنی های شهر استاوانگر کشور نروژ
  1. قلعه Akershus:

قلعه باشکوه Akershus در بالای Oslofjord واقع شده است. این قلعه توسط Håkon V در انتهای قرن سیزدهم بنا شد.

وقت خود را برای گشت و گذار در این قلعه و مناطق اطراف آن اختصاص دهید. در این منطقه می توانید موزه مقاومت نروژی ها را بیابید. پس خود را برای بازدید از این موزه نیز آماده کنید.

چند ساعتی را در این منطقه سپری کنید تا بتوانید در خصوص اشغال آلمانی ها در سال های 1940 تا 1945 مطالبی را بیاموزید. اگر هنوز برای گشت و گذار انرژی کافی دارید، سری به موزه نیروهای مسلح نروژ در آرسنال قدیمی اسلو بزنید. در این موزه اسلحه ها و مواردی به نمایش گذاشته شده است که تاریخ نیروهای مسلح نروژ و مقاومت آن در برابر دشمنان را به تصویر می کشد.

  1. کلیسای جامع اسلو:

اگرچه کلیسای جامع اسلو در سال 1697 وقف شد اما در طول تاریخ، بارها و بارها از نو ساخته شده است. برح آن در سال 1850 دوباره بازسازی شد. این در حالیست که بخش های درونی آن بلافاصله بعد از اتمام جنگ دنیای دوم بازسازی و تعمیر شده است.

ویژگی های قابل توجه این کلیسا در برگیرنده درب ورودی اصلی با درهای تزیین شده با برنز و نیز سقف آن است که توسط H. L. Mohr نقاشی شده است. در این کلیسا می توانید منبر و محراب باروک و نیز شیشه های رنگی ساخته شده توسط Emanuel Vigeland را از نزدیک مشاهده کنید.

باید اطمینان حاصل کنید که از بازار اسلو نیز دیدن می کنید. قدمت این تالار زیبا و جذاب به سال 1841 بر می گردد و در حال حاضر توسط گالری های، کافه ها و عتیقه فروشی ها اشغال شده است.

  1. تالار شهر:

تالار عظیم شهر اسلو بی شک یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی این شهر است. این ساختمان مربعی زیبا از آجر و بتن ساخته شده و طراحی آن بر عهده Arnstein Arneberg و Poulson بوده است. این تالار بزرگ دو برج دارد که یکی از آن ها با ساعت بزرگی تزیین شده است. یکی از این برج ها نیز میزبان 38 زنگ است که صدای آن را می توان از منطقه بندر شنید. همراه با نمای شگفت انگیز آن با مجسمه ها و نقوش برجسته، فضای داخلی نیز به خاطر وجود نقاشی آبرنگی ایجاد شده توسط هنریک سورنسن، Krohg، ادوارد مونک و دیگر هنرمندان معروف نروژی ارزش بازدید را دارد.

  1. اکر بریگ:

اکر بریگ (Aker Brygge) یک منطقه مسکونی در نروژ است که در اسلو واقع شده است. معماری بی نظیر این ناحیه که ترکیبی از معماری جدید و قدیمی است باعث زیبایی دوچندان آن شده است.

تخمین زده شده است که سالانه 12 میلیون بازدید نماینده به اکر بریگ سر می زنند و از مناطق دیدنی، فروشگاه ها، رستوران های عالی و سایر موارد لذت می برند. زمانی که در این منطقه به سر می برید اطمینان حاصل نمایید که از موزه تازه تاسیس Astrup Fearnley دیدن می کنید. این موزه در برگیرنده دو ساختمان است. یکی از این ساختمان ها برای مجموعه های خود موزه به کار می رود و دیگری نمایشگاه های متعدد و مختلفی را میزبانی می نماید.

  1. موزه ملی هنر، معماری و طراحی:

موزه ملی اسلو یکی از جاذبه هایی است که به هنگام سفر به این ناحیه باید از آن بازدید کنید. این موزه در حقیقت در برگیرنده تعدادی سالن نمایشگاه در سرتاسر شهر است.

پس خود را برای کاوش تمامی این موارد آماده کنید. این سالن ها شامل گالری ملی (آثار هنرمندان نروژی از قرن نوزدهم تا به امروز)، موزه هنرهای معاصر (آثار هنرمندان مدرن و بین المللی)، موزه ملی معماری (تم تاریخی از دوران قدیم تا دوران معاصر) و موزه هنرهای تزیینی و تاریخی است.

  1. کاخ سلطنتی:

این کاخ در انتهای شمال غرب Karl Johansgate واقع شده و در سال 1825 ساخته شده است. اگرچه این ساختمان 173 اتاقی برای بازدید عموم باز نیست اما بازدید نمایندگان می توانند به رایگان در زمین ها و باغ های اطراف قدم بزنند یا تغییر منظم محافظان را نظاره نمایند.

درست در جنوب این کاخ سلطنتی، موسسه نروژی نوبل واقع شده است که در آن جایزه صلح نوبل نگهداری می گردد.

  1. پارک مجسمه Vigeland:

پارک مجسمه Vigeland یکی از بزرگترین پارک هایی است که در این نوع ساخته شده اند. این پارک مشهورترین جاذبه توریستی نروژ نیز محسوب می گردد. این پارک منحصر به فرد نتیجه یک عمز زندگی Gustav Vigeland است و در برگیرنده 650 مجسمه پویا از او با موادی همچون برنز، گرانیت و آهن نرم می باشد.

Vigeland مسئول طراحی و طرح بندی این پارک بوده و ساخت آن در سال 1949 به اتمام رسیده است. قدیمی ترین مجسمه در این پارک گروه fountain است که نشان دهنده چرخه زندگی انسان ها می باشد.

  1. موزه تاریخ طبیعی و باغ گیاه شناسی:

موزه تاریخ طبیعی اسلو که در برگیرنده موزه زمین شناسی، موزه جانورشناسی و باغ گیاه شناسی است بزرگترین مجموعه تاریخ طبیعی نروژ محسوب می گردد.

موزه زمین شناسی شامل مواد معدنی، فلزات گرانبها و شهاب سنگ ها، به علاوه مجموعه ای موثر از اسکلت دایناسورهاست. این درحالیست که در موزه جانورشناسی می توانید تصاویر متغیری از حیوانات نروژی را ببینید. زیباترین بخش این موزه باغ گیاه شناسی موجود در آن است. این باغ در سال 1814 بنا نهاده شده و در برگیرنده 7500 گونه مختلف گیاهی از نروژ و دیگر نقاط دنیا است که 1500 نوع از آن ها در باغ سنگ زیبا با آبشار آن واقع شده است.

  1. موزه مونک:

این موزه به نمایش زندگی و کار معروف ترین و بزرگ ترین نقاش نروژ یعنی ادوارد مونک اختصاص داده شده است.

موزه مونک در برگیرنده مجموعه عظیمی از نقاشی ها، آثار گرافیکی و نقاشی های آبرنگ و مجسمه هایی از زندگی این هنرمند بزرگ است.

این موزه در برگیرنده 28000 کار هنری و نیز ابزارهای شخصی است.

  1. خانه اپرای اسلو:

خانه اپرای اسلو میزبان اپرای ملی نروژ و نیز تئاتر ملی آن است که حدود 1364 جایگاه دارد و می توان از آن دیدن کرد.

خانه اپرا که ملبس به سنگ مرمر ایتالیایی و گرانیت سفید است بزرگترین ساختار فرهنگی ساخته شده در نروژ محسوب می گردد. علاوه بر نمایش های مختلفی که در این مجموعه برگزار می گردد، بازدید نمایندگان می توانند در انواع مختلفی از برنامه های عمومی شرکت نمایند و از پیاده روی در سقف ساختمان لذت ببرند.

  1. فستیوال موسیقی معاصر Ultima:

این فستیوال سالانه در اواسط اکتبر برگزار می گردد و در برگیرنده اپرا و ارکستر هست. موسسه های موسیقی متعدد در سازماندهی این جشنواره با هم همکاری می نمایند. شما نیز می توانید در اواسط اکتبر به این ناحیه سفر کنید و از دیدن جشنواره لذت ببرید.

این جشنواره موسیقی دان های بزرگی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می نماید.

  1. دوازده فستیوال از موسیقی مجلسی:

این جشنواره اوت هر سال در اسلو برگزار می گردد و در برگیرنده کنسرت های متعددی از موسیقی مجلسی است و افراد زیادی را از سرتاسر دنیا دور هم جمع می نماید. اجرای موسیقی در قلعه منحصر به فرد Akershus به همراه Oslofjord برگزار می گردد.

فستیوال موسیقی جاز اسلو نیز در بعضی از ماه ها و موقعیت ها برگزار می گردد و جشنواره بزرگ دیگری است که هواداران خاص خود را دارد.

همچنین بخوانید: جاذبه های گردشگری شهر ترومسو نروژ

زمانی که در اسلو هستید در چه مکان هایی می توانید اقامت کنید:

اگر اولین باری است که به اسلو سفر می کنید، بهترین مکان برای اقامت اسلوی مرکزی در نزدیکی Karl Johans gate و خیابان اصلی شهر است. در اینجا می توانید جاذبه های توریستی متعددی همچون کاخ سلطنتی، تئاتر ملی، کلیسای جامع اسلو و نیز آرایه منحصر به فردی از موزه ها و گالری ها را مشاهده کنید. بیشتر جاذبه های توریستی این شهر در فاصله نزدیک به هم قرار گرفته اند.

در ادامه بعضی از هتل های معروف و شناخته شده اسلو را معرفی خواهیم کرد:

  • هتل های مجلل و لوکس: در کنار جاذبه های توریستی برتر اسلو همچون موزه ها، گالری ها، ایستگاه مرکزی و کاخ سلطنتی هتلی به نام Thon Hotel Rosenkrantz Oslo واقع شده است که بسیار زیباست. همچنین شما می توانید در Hotel Continental Oslo اقامت داشته باشید که با کارهای هنری زیبا و منحصر به فرد تزیین شده است. هر اتاقی که در این هتل وجود دارد منحصر به فرد است. Clarion Collection Hotel Bastion نیز در موقعیت خوبی واقع شده است.
  • هتل هایی با قیمت متوسط: در قلب شهر و نزدیک ایستگاه مرکزی و گالری ملی هتلی به نام Clarion Collection Hotel Folketeateret واقع شده است که سرو صبحانه در آن رایگان است. شما می توانید در هتل Oslo Guldsmeden نیز اقامت داشته باشید که تنها 100 متر از کاخ سلطنتی فاصله دارد. این هتل صبحانه تهیه شده از مواد محلی را در اختیار شما قرار خواهد داد. در آن طرف خیابان، Thon Hotel Munch اتاق های سفید با صبحانه تهیه شده از مواد طبیعی را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد.
  • هتل هایی با قیمت کم: در شهر اسلو می توانید محل اقامتی را با بودجه اندک پیدا کنید اما Cochs Pension یکی از هتل هایی است که می تواند فضای خوبی در اختیار شما قرار دهد. این هتل در نزدیکی کاخ سلطنتی واقع شده است. بعضی از اتاق ها دارای یخچال و آشپزخانه نیز هستند. Smarthotel Oslo گزینه دیگری است. اتاق های موجود در این هتل کوچک هستند اما به خاطر موقعیت آن معمولا مسافران دوست دارند در این هتل اقامت داشته باشند. بیست دقیقه پیاده روی از مرکز شهر شما را به هتل Oslo Hostel Haraldsheim می رساند.
منبع: مجله سفر

به "جاذبه های توریستی اسلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های توریستی اسلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید