تعمیر یخچال فریزر در منزل

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، یخچال فریزر از اصلی ترین و اساسی ترین وسایل آشپزخانه است که در صورت خرید یخچال خوب و درست استفاده کردن از آن تا مدت ها احتیاجی به تعمیر و یا تعویض آن نخواهیم داشت؛ اما بعضی مواقع علی رغم کوشش برای درست استفاده کردن از آن باز هم دچار خرابی و ایراد شده و احتیاج به تعمیر آن داریم.

تعمیر یخچال فریزر در منزل

ازآنجاکه یخچال فریزر وسیله ای سنگین است و حمل ونقل آن سخت است نمی توان آن را به راحتی به تعمیرگاه برد؛ بنابراین برای تعمیر آن باید از یک تعمیرکار باتجربه در منزل استفاده کرد تعمیرکاران یخچال باتوجه به تخصص و تجربه ای که دارند می توانند اقدام به تعمیر و برطرف مشکل یخچال شما نمایند.

تعمیرکاران باید با انواع یخچال فریزرهای مختلف آشنایی داشته باشند و همیشه دانش و اطلاعات خود را به روز نمایند و افرادی آموزش دیده باشند تا بتوانند ابتدا عیب یخچال را پیدا نموده و سپس با استفاده از تجهیزات لازم برای برطرف مشکل آن اقدام نمایند.

چه زمانی احتیاج به تعمیر یخچال در منزل داریم؟

در صورت بروز هر یک از مسائل زیر باید با متخصصان و تعمیرکاران یخچال تماس گرفته و برای برطرف ایراد آن اقدام نمود:

  1. زمانی که گاز یخچال دچار نشتی شده باشد.
  2. در صورت خراب شدن و ایجاد اشکال در کمپرسور
  3. درصورتی که یخچال فریزر خنک نمی نماید
  4. زمانی که احتیاج به تعویض فیلتر تصفیه داریم.
  5. هنگامی که یخچال برفک می زند.
  6. هنگامی که موتور یخچال بیش از میزان گرم می گردد.
  7. درصورتی که یخ ساز کار نمی نماید.
  8. زمانی که صداهای عجیبی از یخچال می شنویم.
  9. در صورت خراب شدن درب یخچال فریزر
  10. در صورت خراب شدن لاستیک دور درب یخچال فریزر
  11. زمانی که احتیاج به شارژکردن گاز یخچال داریم.
  12. در صورت وجود اشکال در دیفراست یخچال فریزر
  13. درصورتی که مواد درون یخچال فاسد شوند
  14. درصورتی که دمای یخچال دچار تغییر و نوسان گردد.
  15. در صورت روشن نشدن لامپ یخچال
  16. در صورت برق داشتن بدنه یخچال فریزر

راه های جلوگیری از تعمیر یخچال فریزر

برای جلوگیری از خراب شدن یخچال فریزر و تعمیر آن باید به درستی از آن مراقبت کرد و نکات لازم را رعایت کرد تا با مسائل کمتری روبه رو شویم بعضی از نکات لازم برای مراقبت از یخچال فریزر به توضیح زیر هستند:

  • فضای درون یخچال را باید مرتباً تمیز کرد.
  • در صورت وجود برفک اقدام به برفک زدایی یخچال به صورت دستی یا اتوماتیک نمود.
  • کویل ها را تمیز نمود.
  • درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذاریم.
  • فیلتر تصفیه را به موقع تعویض نماییم.
  • یخچال را به صورت دوره ای سرویس نماییم.
  • دمای مناسب را برای یخچال فریزر تنظیم نماییم.
  • غذای گرم را در یخچال قرار ندهیم.
  • در صورت احتیاج به خرید قطعات از فرد متخصص و تعمیرکار یخچال یاری بگیریم.

رعایت موارد فوق باعث عدم احتیاج به و کاهش هزینه ها خواهد شد خراب شدن یخچال فریزر اغلب به صورت خرابی کمپرسور، برفک زدن، تعویض فیلتر، نشت نمودن گاز و یا خنک نکردن یخچال بروز می نماید که برای برطرف این مسائل می توان از خدمات متخصصین استفاده نمود.

مزایای تعمیر یخچال فریزر در منزل

بدون شک همه ما از فواید و مزیت های تعمیر یخچال در منزل اطلاع داریم؛ زیرا حمل ونقل و جابه جایی آن با هزینه و خطرات بسیاری همراه است بعضی از مهم ترین مزایای تعمیر یخچال در منزل عبارت اند از:

  1. صرفه جویی در وقت و هزینه: برای بردن یخچال فریزر به تعمیرگاه باید از وانت استفاده کرد که این کار هم زمان بر است و هم علاوه بر هزینه تعمیر یخچال هزینه حمل ونقل را هم در پی دارد؛ اما برای تعمیر یخچال در منزل کافی است با مراکز تعمیرات و خدمات یخچال فریزر تماس گرفته و تعمیرکار به منزل آمده و به تعمیر و برطرف مشکل یخچال می پردازد این کار موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شما می گردد.
  2. کاهش خطرات جابه جایی: جابه جایی وسایل سنگینی مانند یخچال و لباسشویی و بردن آن ها به تعمیرگاه با خطراتی همراه است به عنوان مثال ممکن است در حین جابه جایی این وسایل به دیوارها خورده و آسیب ببینند؛ اما با تعمیرات آن ها در منزل دیگر خطر جابه جایی و آسیب تماشا وجود ندارد.
  3. استفاده از قطعات مرغوب و باکیفیت: درصورتی که یخچال و لوازم خانگی و سنگین شما در تعمیرگاه مورد تعمیر قرار بگیرند ممکن است از قطعات نامرغوب و بی کیفیت برای برطرف اشکال و تعمیر آن استفاده گردد و پس از گذشت مدتی یخچال شما دوباره خراب گردد که این کار باعث افزایش هزینه های شما می گردد؛ اما زمانی که تعمیر یخچال در منزل و با نظارت شما انجام می گردد از کیفیت قطعات مطلع می شوید و می توانید ضمن مشاهده مهارت تعمیرکار سؤالات خود را از او بپرسید.

نکات نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر

جهت مراقبت و نگه داری از یخچال فریزر رعایت بعضی نکات به توضیح زیر لازم است:

  • از قراردادن غذای گرم و داغ در یخچال خودداری نمایید.
  • حتماً از محافظ برق استفاده نمایید.
  • بین یخچال و دیوار باید میزانی فاصله وجود داشته باشد.
  • به برچسب انرژی روی یخچال دقت کنید و یخچالی را خریداری نمایید که مصرف انرژی کمی داشته باشد.
  • هنگام جابه جایی و حمل ونقل یخچال حداقل 2 ساعت صبر کنید و سپس آن را روشن کنید.
  • برای برفک زدایی یخچال فریزر ابتدا آن را از برق در آورید و اجازه دهید به مرورزمان برفک ها آب شوند و برای برفک زدایی از ابزار و وسایل تیز استفاده نکنید.
  • هنگامی که می خواهید برای مدتی منزل را ترک کنید ترموستات یخچال را روی درجات کمتر تنظیم نمایید.
  • فیلتر آب و فیلتر هوای یخچال را دراسرع وقت تعویض نمایید.
  • از باز و بسته کردن درب یخچال به میزان زیاد خودداری نمایید.

قیمت تعمیر یخچال فریزر در منزل

هزینه تعمیر یخچال و فریزر در منزل باتوجه به نوع خدماتی که ارائه داده می گردد اعم از شارژ گاز یا تعویض فیلتر و غیره و قطعاتی که در تعمیر آن به کار برده می شوند فرق دارد بعلاوه بعضی عوامل همانند نوسانات بازار و یا تعمیرات جانبی نیز بر تعرفه تعمیر یخچال فریزر مؤثر هستند.

به عنوان مثال اگر در زمان تعمیر احتیاج به تعویض قطعه ای از یخچال نیز باشد علاوه بر هزینه تعمیر قیمت قطعه هم به آن افزوده می گردد و به دلیل نوساناتی که در بازار وجود دارد قیمت قطعات ممکن است با تغییر همراه باشند و یا ممکن است برای تعمیر قطعه ای از یخچال احتیاج به تعمیر یا سرویس کردن قطعه دیگری نیز باشد که در این حالت علاوه بر هزینه تعمیر هزینه سرویس و تعمیرات جانبی نیز به قیمت تعمیر اضافه می گردد.

جهت ثبت سفارش و تعمیر و سرویس انواع یخچال فریزر با برندهای مختلف از جمله ، سامسونگ، امرسان، کنوود، پارس، ال جی، جنرال الکتریک و غیره با کارشناسان مجموعه بیا سرویس با شماره 09357932585 تماس گرفته تا تعمیرکاران متخصص و مجرب این مجموعه دراسرع وقت به محل شما اعزام شوند.

منبع: شبکه چی

به "تعمیر یخچال فریزر در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر یخچال فریزر در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید