تجربه سفر تکنفره ، معایب و مزایای تنها سفر کردن

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، تنهایی سفر کردن یکی از برترین و مفید ترین انواع سفر است و می تواند بسیار هیجان انگیز و لذت بخش باشد. وقتی می بینید که تنهایی سفر کردن چقدر محبوبیت پیدا نموده است و تا چه حد در رسانه های اجتماعی تبلیغ می گردد، ممکن است از خودتان بپرسید که آیا انجام آن برای شما مناسب است یا خیر. یا این که آیا قادر هستید به نقاط ناشناخته قدم بگذارید، در حالی که هیچ کس همراه شما نیست؛ در این مطلب خبرنگاران به ذکر معایب و مزایای تکنفره سفر کردن می پردازیم. مانند هر مسئله دیگر در دنیا، در این زمینه نیز می توان گفت هر سکه دو سمت دارد. مزایای سفر تکنفره، باعث می گردد این نوع از سفر به هیجان انگیز ترین و خوشایند ترین تجربه ای که در تخیلتان می گنجد تبدیل گردد. اما در عین حال می تواند کلافه کننده و دردسر ساز نیز باشد. اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا سفر تکنفره با شخصیت و علایق شما سازگاری دارد یا خیر، بهتر است این مطلب خبرنگاران را بخوانید؛ اما در نظر داشته باشید که فاکتور های ذکر شده طبیعتا بسیار قابل تغییر هستند و تنها تجربه می تواند آشکار سازد که آیا این نکات تاثیر مهمی در سفر شما خواهند داشت یا خیر. با خبرنگاران همراه باشید :

تجربه سفر تکنفره ، معایب و مزایای تنها سفر کردن

مزایای تنهایی سفر کردن : زمان و انعطاف پذیری

یکی از مهم ترین مزایای سفر تکنفره این است که وقتی در حال گشت و گذار در یک مقصد جهانگردی هستید، هیچ کس باعث کندی بازدید شما نمی گردد و جلوی شما را نمی گیرد. مجبور نیستید برای کسانی که کند و آهسته حرکت می نمایند صبر کنید و این شما هستید که تصمیم می گیرید چقدر برای بازدید از هر نقطه زمان بگذارید. هیچ کس روی برنامه ریزی شما تاثیر نمی گذارد و همین باعث می گردد درجه انعطاف پذیری سفر شما بسیار بالاتر برود. اگر از هر جهانگرد با تجربه ای که تکنفره سفر می نماید سوال کنید همین را به شما می گوید. هیچ روش دیگر سفر کردن نمی تواند در زمینه انعطاف پذیری و آزادی تصمیم با سفر تکنفره رقابت کند.

مزایای تنهایی سفر کردن : کنترل

اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید همه چیز را کنترل کنید، سفر تکنفره کاملا مناسب شماست. این مزیت نیز به مزیت قبلی، یعنی انعطاف پذیری، ارتباط دارد. اما به آن جداگانه پرداختیم تا بر روی اهمیت کنترل داشتن بر کلیه بخش های سفر تاکید کنیم. این کنترل از انتخاب مقصد آغاز می گردد. شما قدرت کامل خواهید داشت که مقصد خود را انتخاب کنید و لازم نیست برای انتخاب آن با کسی کنار بیایید. سپس انتخاب می کنید که چه زمان و چگونه خودتان را به آنجا برسانید. تقریبا همه جنبه های تصمیم گیری در خصوص سفر در دستان شما خواهد بود. اگر از جر و بحث کردن یا کنار آمدن با بقیه خوشتان نمی آید، سفر تکنفره، برترین و ایده آل ترین راه چاره است. اگر می خواهید بدون وابستگی به هیچ شخص دیگری از یک مکان خاص بازدید کنید و در خصوص مقصد جهانگردی تان مجبور به بحث و جدل نباشید، میزان بسیار زیاد کنترلی که در سفر تکنفره در دست شماست، باعث می گردد این روش سفر کردن، برترین روش ممکن باشد.

مزایای تنهایی سفر کردن: پیشرفت شخصیتی

تنهایی سفر کردن به سرزمین های ناشناخته می تواند برای شخصیت شما بسیار مفید باشد و شما را به یک انسان کامل تر تبدیل کند. شما مجبور خواهید بود با شرایط پیچیده و پیش بینی نشده روبرو شوید و به طور دائم از محدوده آسایش خود بیرون بیایید. تکنفره سفر کردن، علاوه بر پیشرفت دادن مهارت هایتان به عنوان یک جهانگرد، توانایی شما در کنار آمدن با دیگران و معضلات و مسائل را وسعت می بخشد. در این فرایند، مهارت های بسیار پر ارزشی در زمینه آنالیز موقعیت ها، افراد و مکان های مختلف به دست می آورید که کاملتر و سریعتر هم هستند. به عنوان مثال، اگر تا به امروز به یک جهانگرد باتجربه که اغلب تنها سفر می نماید دقت کنید، متوجه می شوید که چقدر سریع می تواند راه خود را در یک شهر ناشناخته پیدا کند. یا این که این جهانگردان چطور با موفقیت و بدون این که شناختی از غریبه ها داشته باشند با آنها ارتباط برقرار می نمایند. کسانی که تکنفره به اقصی نقاط جهان سفر نموده اند، معمولا همراهان فوق العاده ای هستند و داستان های شگفت انگیز بسیار زیادی برای گفتن دارند. با این که برای رسیدن به این ویژگی ها، مجبور نیستید دست به ماجراجویی های تکنفره بزنید، تنها سفر کردن به دور جهان قطعا به پیشرفت مهارت های اجتماعی و هوش عمومی شما در زندگی منجر خواهد شد.

مزایای تنهایی سفر کردن: لذت بردن از همراهی خودتان

وقتی که تنها هستید، آغاز می کنید به یاد گرفتن این که چگونه از تنهایی لذت ببرید. بسیاری از افراد از تصور نبود آدم های دیگر در اطرافشان می ترسند؛ اما برای کسانی که تکنفره سفر می نمایند، این به معنای لذت بردن از همراهی خودشان است. اگر یاد بگیرید چگونه آزادی تنها بودن را بپذیرید، متوجه خواهید شد که این یکی از مهم ترین مزایای سفر تکنفره است. البته نداشتن همراه در طولانی مدت می تواند بسیار کلافه نماینده باشد؛ اما در عین حال به شما یاد می دهد که چگونه از تنها بودن لذت ببرید و از آن نترسید. علاوه بر ویژگی های ذکر شده، این راضی بود خود و لذت بردن از انجام دادن انواع فعالیت ها در تنهایی، مهارتی است که سفر تکنفره به کسب کردن آن یاری می نماید. در هر شرایطی، این که چقدر واقعا در تنهایی بسر ببرید به انتخاب های شما در زمینه مقصد، محل اقامت، فعالیت های مختلف و بیشتر از همه خواست و اراده شما به آشنایی با مردم محلی بستگی دارد. به زبان ساده، اگر برای گذراندن یک هفته در منطقه آوت بک Outback استرالیا برنامه ریزی نموده اید، در طول سفر خود با افراد زیادی برخورد نخواهید کرد. اما اگر قدم به یک بار شلوغ و پر انرژی در یکی از شهر های استرالیا بگذارید، برخورد با افراد نو و آشنایی با آنها بسیار آسان خواهد بود.

مزایای تنهایی سفر کردن: کسب کردن یک تجربه محلی تر

تکنفره سفر کردن یکی از برترین روش ها برای غرق شدن در فرهنگ کشور مقصد است. سفر کردن در یک گروه محبت آمیز نیز می تواند به کسب یک تجربه محلی منتهی گردد؛ اما تکنفره سفر کردن، ارتباط برقرار کردن با جامعه محلی در یک کشور را آسان تر می سازد. این نکته یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزایای تکنفره سفر کردن به شمار می رود. گر یک جهانگرد فرهنگی هستید و در پی ارتباط برقرار کردن با جمعیت مردم محلی می باشید، سفر تکنفره شما را به انجام این کار قادر خواهد ساخت؛ زیرا هیچ انتخاب دیگری به جز این کار برای شما وجود نخواهد داشت. البته گزینه صرف کردن تمام روز در میهمان خانه و وقت گذراندن با سایر جهانگردان خارجی نیز برای انتخاب موجود است؛ اما این روش جالب و هیجان انگیزی برای سفر کردن نیست. به طور خلاصه، تنها بودن به طرز فوق العاده ای شانس آشنایی با مردم معمولی محلی را افزایش می دهد و باعث می گردد شما نقطه دید واقعی تر و بهتری نسبت به آن کشور پیدا کنید.

معایب تنهایی سفر کردن: استرس برنامه ریزی

وقتی تصمیم می گیرید که ماجراجویی یک سفر تکنفره را تجربه کنید، هیچ راهی ندارید جز این که به تنهایی برای سفر برنامه ریزی کنید. نمی توانید کارها را با هیچ شخص دیگری تقسیم کنید و در انتخاب وسیله حمل و نقل، محل اقامت و فعالیت هایی که قرار است انجام بدهید از کسی یاری بگیرید. کنترل همه چیز به دست خودتان خواهد بود و در نتیجه، مسئولیت همه چیز نیز بر عهده شما قرار خواهد گرفت. تاثیر این نکته نیز به شخصیت شما بستگی دارد. اگر از آن دسته از افراد هستید که به کنترل داشتن بر همه چیز علاقه دارید، هیچ مسئله ای با برنامه ریزی کردن بدون دخالت دیگران نخواهید داشت. اما اگر مهارت های برنامه ریزی تان خوب نباشند، این افزایش مسئولیت در زمینه برنامه ریزی و ترتیب دادن سفر ممکن است باعث استرس بالا برایتان گردد. نداشتن برنامه ریزی درست می تواند به کاهش کیفیت سفرتان منجر گردد؛ به همین علت، زمانی که می خواهید برای انجام سفر تکنفره تصمیم بگیرید، می بایست این فاکتور با اهمیت را در نظر داشته باشید.

معایب تنهایی سفر کردن: نبود فرصت هایی برای سهیم شدن با دیگران

یکی از کلافه نماینده ترین نکات در خصوص سفر تکنفره این است که تجربیات شما تجربیات تکنفره خواهند بود. حلقه اجتماعی دوستان و آشنایان و خانواده هرگز اتفاقاتی که در طول سفر با آنها روبرو بوده اید و تجربیاتی که کسب نموده اید را درک نخواهند کرد. مسلما می توانید برترین خاطرات خود را در رسانه های اجتماعی با دوستان و آشنایان خود قسمت کنید؛ اما این کار هرگز با زندگی کردن این خاطرات و تجربه از نزدیک آنها برابری نمی نماید. جادوی این تجربیات در خاطره شما باقی می ماند و دوستان شما هرگز بخشی از آن نخواهند شد. بنابراین، اگر از آن دسته افرادی هستید که تنها با حلقه دوستان و آشنایان خود در ارتباط هستید و دیگران را به این حلقه راه نمی دهید، سفر تکنفره برای شما مناسب نیست.

معایب سفر تکنفره : خطر بیشتر و یاری کمتر

این نکته کاملا تعیین و بدیهی است؛ اما بهرحال می بایست در این مطلب ذکر گردد. تنها بودن به معنی در معرض خطر بیشتر بودن است. در سفر تکنفره، مجبور خواهید بود با شرایط سخت دست و پنجه نرم نمایید و هرگز نمی توانید روی هیچ شخص دیگری تکیه کنید؛ زیرا در نهایت می بایست خودتان مسائل را حل کنید. این نکته بخصوص در زمینه پیشرفت شخصیتی، یک مزیت بسیار بزرگ به شمار می رود. شما یاد خواهید گرفت چگونه از پس شرایط سخت و پیچیده بر آیید؛ اما در عین حال، حاوی عنصر خطر نیز هست که اگر به طور گروهی سفر کنید بسیار کمتر و قابل حل تر می گردد. تمامی خطرات و ریسک ها در سفر تکنفره، متوجه یک نفر هستند؛ به همین علت است که نباید برای اولین سفر تکنفره خود، یک مقصد سخت را انتخاب کنید. بعد از این که کمی تجربه کسب کردید، بیشتر از قبل متوجه خطراتی که در گوشه و کنار وجود دارند خواهید بود و در قلمرو های نامساعد و پر خطر، احساس راحتی و امنیت خواهید داشت.

معایب سفر تکنفره : هزینه های بیشتر

این نکته که وقتی تنها سفر می کنید، تاثیر بیشتری بر کاهش هزینه های خود خواهید داشت درست است؛ اما با این حال براساس تجربه، سفر های تکنفره از سفر های زوجی یا سفرهای گروهی با دوستان بسیار پر هزینه تر هستند. وقتی تنها سفر می کنید، قادر نخواهید بود هزینه اقامت در هتل، کرایه تاکسی و هزینه خرید غذا را با کسی قسمت کنید و همین بودجه مورد احتیاج برای سفر شما را بالاتر می برد. به همین علت، می بایست بودجه ای بالاتر برای سفرتان در نظر بگیرید تا با غافلگیری های ناخوشایند روبرو نشوید. مقرون به صرفه سفر کردن یکی از سخت ترین روش های سفر کردن است و سفر های تکنفره این مشکل را افزایش می دهند. بنابراین توصیه می گردد از قبل به میزان کافی پس انداز کنید تا دچار کمبود بودجه نشوید. اگر این کار را انجام دهید، فاکتور هزینه های بیشتر به کیفیت سفر تکنفره شما آسیبی وارد نمی سازد.

معایب سفر تکنفره : تنهایی و انزوا

تنهایی و انزوا نیز مانند بسیاری دیگر از نکات مهم موجود در سفر تکنفره، سکه ای است که دو رو دارد. تنهایی می تواند خوشایند و مفید باشد؛ اما در عین حال می تواند کلافه نماینده و آزار دهنده باشد. به همین علت است که اگر هرگز به تنهایی سفر ننموده اید، بهتر است با یک سفر تکنفره طولانی دو ماهه، این تجربه را آغاز نکنید. بهتر است اول به طور آزمایشی یک سفر کوتاه انجام دهید و ببینید تنهایی چقدر روی شما تاثیر می گذارد. البته اگر دوست دارید تنها باشید، فضای شخصی خودتان را داشته باشید و در خصوص همه چیز تصمیم بگیرید، این فاکتور شما را آزار نخواهد داد و مسئله ای برای سفرتان ایجاد نخواهد کرد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که از تنها بودن خوششان نمی آید، تنهایی، دیر یا زود، لذت سفر شما را کاهش خواهد داد و شما را از داشتن یک تجربه فوق العاده در سفر باز خواهد داشت.

منبع: همگردی

به "تجربه سفر تکنفره ، معایب و مزایای تنها سفر کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه سفر تکنفره ، معایب و مزایای تنها سفر کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید