بحران بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس ها در سراسر دنیا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، محققان دانمارکی هشدار می دهند بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس ها در سراسر دنیا یک معضل بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.

بحران بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس ها در سراسر دنیا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن به نقل از گاردین، در تازه ترین ارزیابی به دست آمده هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در اروپا گفته است که سطح آب دریاها به شکل نگران کننده ای بالا می رود.

اما محققان اقلیم از موسسه نیلز بور دانشگاه کپنهاگ معتقدند که در یک سناریو، در بدترین حالت ممکن است تا چند سال دیگر سطح آب دریاها 1.35 متر افزایش یابد. آنها در مقاله ای که در مجله Ocean Science منتشر شد این هشدار را دادند که تغییرات اقلیمی منجر به افزایش سطح آب دریاها شده است.

پیش بینی های قبلی در رابطه با افزایش سطح آب دریاها کمتر از این میزان بود اما برآوردهای جدید روزهای خوبی را برای دنیا پیش رو ترسیم نمی کند.

البته مدل هایی که برای پایه ریزی پیش بینی های افزایش سطح دریا در حال حاضر استفاده می شوند به اندازه کافی دقیق نیستند. اما به هر حال آب شدن پشت سر هم ورق های بزرگ یخی، یخچال های طبیعی و گرم شدن سطح کره زمین بدون انکار باعث بالا رفتن سطح آب دریاها و اقیانوس ها خواهد شد که این موضوع حیات بسیاری از مردمان کره زمین را به مخاطره می اندازد.

قبل از مشاهدات ماهواره ای در دهه 1990 عملاً هیچ اطلاعاتی در خصوص میزان ذوب قطب جنوب وجود نداشت اما اکنون هر سال عدد دقیقی از میزان آب شدن یخ های بزرگ کره زمین اعلام می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "بحران بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس ها در سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس ها در سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید