آشنایی با قلعه روزنبرگ و جواهرات سلطنتی دانمارک

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، قلعه روزنبرگ بین سال 1606 تا 1634 به عنوان خانه تابستانی کریستین چهارم در بیرون باروهای کپنهاگ ساخته شد. کریستین چهارم که علاقه زیادی به این اقامتگاه داشت اغلب در زمان حضور در کپنهاگ، اینجا اقامت می کرد و در سال 1648 نیز در قلعه روزنبرگ جان باخت. بعد از مرگ او قلعه به پسرش شاه فردریک سوم رسید که به شیوه های مختلف به مدرنیزه کردن آن پرداخت.

آشنایی با قلعه روزنبرگ و جواهرات سلطنتی دانمارک

آخرین پادشاهی که از روزنبرگ استفاده کرد فردریک چهارم بود و حوالی سال 1720 این بنا برای مدتی متروک ماند. این قلعه در سال 1838 به روی عموم باز شد. از جاذبه های اصلی این مجموعه می توان به تالار شوالیه ها با تخت های تاج گذاری و سه شیر نقره ای با ابعاد طبیعی اشاره کرد که به نگهبانی ایستاده اند. پرده های منقوش روی دیوار، تصاویری از جنگ بین دانمارک و سوئد را به نمایش می گذارند.

طی بازدید از جاذبه های کپنهاگ، می توانید به قلعه روزنبرگ نیز سر زده و در بین 24 اتاق در 3 طبقه آن گردش کنید. در این میان اتاق های کوچک تری که وقف مجموعه های غیر معمولی از اشیای سفالی و پیکره های برنزی شده اند دیدنی تر هستند. شاید بتوان ادعا کرد بهترین مجموعه در بین آن ها، مجموعه بطری های شیشه ای در طبقه بالا است که از پایین تا سقف اتاق را پر می کند.

شما می توانید انتخاب کنید که بازدیدتان از قلعه روزنبرگ از کجا آغاز شود. البته ما پیشنهاد می کنیم دقیقاً از خود قلعه آغاز کنید. حتماً قبل از آغاز گردش، بروشور راهنما را از در ورودی تهیه کرده تا اطلاعات دقیق تر و بیشتری درباره هر اتاق در اختیار داشته باشید. این بروشورها به زبان های متعددی ترجمه شده اند. اولین اتاقی که به آن وارد می شوید، اتاق زمستان کریستین چهارم خواهد بود که به شما درباره چیزی که قرار است در ادامه ببینید زمینه ذهنی می دهد. اتاق های منحصر به فرد و زیبا مانند همان زمانی که خاندان سلطنتی دانمارک داخلشان زندگی می کردند چیدمان شده اند. سفر شما تا آخرین اتاق در طبقه سوم ادامه یافته و بیش از همه تالار بلند در طبقه آخر شما را خیره خواهد کرد. این اتاق تکی به مقدار کل طول قلعه کشیده شده و زیبایی آن شگفت انگیز است.

چیزی که بیش از همه درباره قلعه روزنبرگ توجه را به خود جلب می کند، تماشای جنبه های مختلف و حتی عجیبی خواهد بود که به عنوان خانه از آن استفاده می شده است. توالت قلعه و اتاق وسایل شیشه ای برخی از این موارد هستند. در زیر زمین قلعه نیز یک گنجینه با سلاح های تشریفاتی و زین های بسیار زیبا و تزئین شده پیدا می کنید. از آن جا یک راهرو شما را به سمت سرداب هدایت می کند که برای نگهداری از جواهرات سلطنتی ساخته شد. تاج های سلطنتی پادشاهان دانمارک و ملکه ها در همین مکان قرار دارند.

قلعه روزنبرگ همه روزه از ماه می تا اکتبر ساعت 10 الی 16 باز بوده و در ماه های زمستان، در روزهای دوشنبه تعطیل است. همچنین در این ماه ها ساعت بازدید نیز کاهش می یابد. با توجه به اینکه این جاذبه در نزدیکی باغ های گیاه شناسی قرار گرفته است، می توانید به این نواحی زیبا و سبز نیز سر بزنید.

منبع: گردشبان

به "آشنایی با قلعه روزنبرگ و جواهرات سلطنتی دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قلعه روزنبرگ و جواهرات سلطنتی دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید